w ဒါ႐ိုက္တာၾကည္ျဖဴသွ်င္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း - Eleven Media Group <

ဒါ႐ိုက္တာၾကည္ျဖဴသွ်င္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ ရွားပါးတဲ့ အမ်ဳိးသမီးဒါ႐ိုက္တာေတြထဲက တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး သူ႔ရဲ႕အႏုပညာအရည္အေသြးအေပၚ အားလံုးရဲ႕အသိအမွတ္ျပဳမႈေတြကို လက္ခံရရွိထားသူက ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္ပါ။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကစလို႔ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈေတြမွာ ပူးေပါင္းပါ၀င္ခဲ့ၿပီး အႏုပညာလႈပ္ရွားမႈပိုင္းမွာ နည္းသြားတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္အေနနဲ႔ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္အတြင္းမွာေတာ့ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံခ်စ္ၾကည္ေရးအတြက္ ရည္ရြယ္သလို ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ သမိုင္တစ္ေကြ႕မွာ ပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူေတြရဲ႕ ဘ၀ကိုပါ ထင္ဟပ္ျပသထားတဲ့ ‘ဇာတိေျမ’ (My Country My Home) ဇာတ္ကားႀကီးကို ႐ိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားရဲ႕ Premier Show ကို ရန္ကုန္မွာျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သလို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ေတြနဲ႔ ႐ုပ္သံလိုင္းေတြမွာလည္း ျပသမယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္  ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ႐ံုတင္ဖို႔စီစဥ္ေနတဲ့ ‘ဇာတိေျမ’ ဇာတ္ကားရဲ႕ဇာတ္ညႊန္းနဲ႔ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္နဲ႔ ဇာတ္ကားအေၾကာင္း ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ .  .  .  .

 

■ ေမး- ‘ဇာတိေျမ’ ဇာတ္ကားေလး စၿပီး႐ိုက္ကူးျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးကို အရင္သိပါရေစ။

■ ေျဖ- ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီမွာ လုပ္တဲ့ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ပြဲေတာ္ကိုတက္ေတာ့ ေရႊသံလြင္မီဒီယာက ေဒၚနန္း ေမာက္ေလာင္၀္ဆိုင္(မမီး)နဲ႔ ေတြ႕ၿပီး သူတို႔အေနနဲ႔ဂ်ပန္နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ဇာတ္ကား႐ိုက္ဖို႔ရွိတယ္၊ စကားေျပာခ်င္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီခ်ိန္မွာပဲ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ အမက ဂ်ပန္ႏုိင္ငံအစိုးရေန တည္ေထာင္ထားတဲ့ ဂ်ပန္ေဖာင္ေဒးရွင္ကေန ႐ုပ္ရွင္၊ သဘင္၊ ဂီတကေန အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္ကို တစ္ ႏွစ္ကိုတစ္ေယာက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံကို ေလ့လာေရးနဲ႔ စေကာလားရွစ္ အေနနဲ႔ေပးတာကို ရထားၿပီး ဂ်ပန္ကို သြားစရာရွိေနတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္ ဂ်ပန္ခရီးစဥ္က ျပန္လာရင္ ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကမယ္ဆိုၿပီး ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒီခရီးစဥ္မွာလည္း အစ္မေလ့လာခ်င္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္းအရာေတြအျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြကိုပါ ေလ့လာခြင့္ေတြရရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီက ျပန္လာေတာ့ မမီးနဲ႔တိုင္ပင္တဲ့အခါ သူက NHK က ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေရးတဲ့ ဇာတ္လမ္းက်ဥ္းေလးေပးတယ္။ အဲဒီဇာတ္လမ္းကို အစ္မထည့္ခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ျပန္ၿပီးထည့္တယ္။ အဲဒီမွာ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြအရမ္းတန္ဖိုးထားတဲ့ မာခ်ာ့ (ျမန္မာေတြတဲ့ Green Tea) ကို ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ထည့္ဖို႔စဥ္းစားမိတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒါက သူတို႔ေတြတန္ဖိုးထားသလို ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြကလည္း လက္ဖက္ကို တန္ဖိုးထားတယ္။ အဲဒီတူညီတဲ့ ႏွစ္ခုကိုလည္း ဒီဇာတ္လမ္းေလးထဲမွာ အေၾကာင္းအရာေလးတစ္ခုအေနနဲ႔ ထည့္ခ်င္တာေလးေတြ ထပ္ထည့္ျဖစ္ၿပီး ျပန္ေရးခဲ့တယ္။

■ ေမး- ဇာတ္ညႊန္းအတြက္ေရာ အမဘက္က ျပင္ဆင္ႀကိဳးစားခဲ့ရတာေတြကို ေျပာျပေပးပါဦး။

■ ေျဖ- ဒီဇာတ္ကားကို စိတ္ကူးယဥ္ျခင္းဆိုတာ ထက္လက္ေတြ႕ဆန္တာကို ပိုဦးစားေပးခဲ့တယ္။ ဇာတ္လမ္းက်ဥ္းမွာ မိုရီဆာကီ၀င္းေနရာထက္ ေအာင္ရဲလင္း၊ ကိုရန္ေအာင္နဲ႔ ၀တ္မႈံေရႊရည္တို႔ေနရာေတြကို ပိုျဖည့္ၿပီး ေရးလိုက္တယ္။ ဇာတ္လမ္းက်ဥ္းကို သူတို႔နဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့မွ ဇာတ္ညႊန္း ေရးခင္ဂ်ပန္ကို သြားခဲ့ရတယ္။ အဲဒီမွာခရီးစဥ္မွာ မိုရီဆာကီ၀င္းနဲ႔ စကားေျပာတယ္။ အဲဒီခ်ိန္မွာ သူက ခုခ်ိန္ထိျမန္မာႏိုင္ငံ ပတ္စ္ပို႔ကိုင္ထားတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားပဲဆိုတာ သိလိုက္ရတယ္။  ဒီဇာတ္လမ္းထဲမွာ မိုရီဆာကီ၀င္းကေန ခိမုယဆိုတဲ့ နာမည္ေျပာင္းသြားတာကလြဲလို႔ က်န္တာေတြက သူ႔ရဲ႕တကယ့္ ဘ၀ပါပဲ။ က်န္တဲ့ဇာတ္ေကာင္ေတြေနရာမွာ ဆိုရင္လည္း ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွာ ေက်ာင္းတက္အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ဘ၀၊ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံေရာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ႏုိင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုစကားေျပာၿပီးေတာ့မွပဲ တကယ့္ဘ၀ေတြနဲ႔အနီးစပ္ဆံုး ဇာတ္ညႊန္းျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ခဲ့တယ္။

■ ေမး- ဂ်ပန္ႏုိင္ငံနဲ႔ လူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္း႐ိုက္ကူးခဲ့တာျဖစ္လို႔ သူတို႔နဲ႔ ပူးေပါင္း႐ိုက္ကူးတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေတြကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။

■ ေျဖ-ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းကို သေဘာတူၿပီးခ်ိန္မွာ အခန္းစဥ္အတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆြးေႏြးရတယ္။ ဇာတ္ညႊန္းမေရးခင္မွာလည္း ဇာတ္လမ္းမွာပါမယ့္ေနရာေတြထဲမွာ ကိုယ္သံုးခ်င္တဲ့ေနရာေတြကို လိုက္ျပတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ဇာတ္ညႊန္းေရးတယ္။ ဇာတ္ညႊန္းၿပီးခ်ိန္မွာလည္း ဇာတ္ကားရဲ႕ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ တကယ္႐ိုက္မယ့္ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ကဒ္ခ်င္းစီအတြက္ ကင္မရာ၊ မီး၊ ဒါ႐ိုက္တာနဲ႔ ဆက္တင္က ဦးေဆာင္မယ့္ သူေတြက႐ိုက္မယ့္ ေနရာတစ္ခုခ်င္းစီကိုသြားၿပီး တစ္ကဒ္ခ်င္းစီအတြက္ ဘယ္လိုေတြ ႐ိုက္မယ္ဆိုတာကို သြားၾကည့္ၿပီးပါးစပ္နဲ႔ တစ္ခါတည္းေျပာျပင္ဆင္တယ္။ ေနာက္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ ဇာတ္၀င္ခန္းအလိုက္၀တ္မယ့္ အ၀တ္အစားေတြကိုလည္း ႀကိဳၿပီး၀တ္ျပတာကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး သူ႔အခန္းအလိုက္ သိမ္းဆည္းျပင္ဆင္ေပးတယ္။ ကိုယ္ေတြအတြက္ေတာ့ အရင္ကဇာတ္ကားတစ္ကားကို ဒီေလာက္ထိ အမ်ားႀကီး မျပင္ဆင္ခဲ့ဖူးဘူူးေပါ့။

■ ေမး- ဇာတိေျမဇာတ္ကားအတြက္ အစ္မအေနနဲ႔ ဘယ္လိုအရာေတြကို စိုးရိမ္ခဲ့လဲ။

■ ေျဖ- မ႐ိုက္ခင္တုန္းကလည္း ဘာပဲလုပ္လုပ္ ၾကားကစကားျပန္နဲ႔ ေျပာရမွာဆိုေတာ့ စိတ္ပူခဲ့တာရွိေပမဲ့ ဇာတ္ကားမ႐ိုက္ခင္မွာ အရမ္းကို ျပင္ဆင္ခဲ့တာေၾကာင့္ အဆင္ေျပခဲ့တယ္။ ေနာက္စိုးရိမ္တာက ကိုယ္ကသူတို႔နဲ႔ အလုပ္တဲြလုပ္တဲ့အခါမွာ သူတို႔က ကိုယ့္အေပၚျမင္မွာက ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးဒါ႐ိုက္တာ ဆိုတာပဲေလ။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္လူမ်ဳိးေတြက မညံ့ဘူး၊ ႀကိဳးစားႏုိင္တယ္ဆိုတာကို ျပသႏိုင္ဖို႔အတြက္လည္း အစ္မဘက္က အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားျပင္ဆင္ခဲ့တယ္။ ႐ိုက္ၿပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ဒီဇာတ္ကားက ရွစ္ေလးလံုးအ ေရးေတာ္ပံုကာလမွာ ျဖတ္သန္းပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ ဘ၀တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို တင္ျပထားတာျဖစ္လို႔ ၾကည့္မယ့္ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ဘယ္လိုေျပာမလဲဆို တာစိတ္ပူခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပသခ်ိန္မွာေရာ Premier Show မွာ ၾကည္ၾကတဲ့သူေတြကေရာ ခ်ီးက်ဴးတဲ့အတြက္ အစ္မ၀မ္းသာရပါတယ္။

■ ေမး- ‘ဇာတိေျမ’ ဇာတ္ကားရဲ႕ ေနာက္ဆံုးဇာတ္သိမ္းပိုင္းေလးမွာ တင္ျပသြားတာေလးကို စိတ္ကူးျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းလည္း သိခ်င္ပါတယ္။

■ ေျဖ – အစ္မဒီဇာတ္ကား နဂိုဇာတ္ညႊန္းမွာ ဇာတ္သိမ္းက ဒီလိုမပါဘူး။ ဇာတ္ကားကန္ေတာ့ ပြဲလုပ္ၿပီးခ်ိန္မွာ ရွစ္ေလးလုံးႏွစ္ပတ္လည္ကို ကိုမင္းကိုႏိုင္တို႔ေတြက သူတို႔လူရင္းေတြခ်ည္းစုၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕မွာ ကဗ်ာရြတ္၊ ျဖတ္သန္းမႈေတြေျပာ၊ အေလးျပဳတာေတြ လုပ္ၾကတယ္။ အဲဒီကအမ်ားျပည္သူကိုလည္း အသိေပးတာမ်ဳိးမလုပ္ဘူး။ အစ္မဇာတ္ကားအတြက္ မွတ္တမ္းမွာပါတဲ့ (တကသ) က မင္းသူေက်ာ္က ရွစ္ေလးလံုးအထိမ္းအမွတ္ေလး ရွိတယ္ဆိုၿပီး ဖုန္းဆက္တာေၾကာင့္ အစ္မေရာက္သြားၿပီး သူတို႔ေတြ ေျပာတာနားေထာင္ရင္းနဲ႔မွ ဒီၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕ေနရာမွာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအတြက္ လူေတြအမ်ားႀကီး အသက္ေပးခဲ့ၾကရတာကို ေလးစားအသိအမွတ္ျပဳစိတ္ေတြ ပိုျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕အသက္၀ိညာဥ္ေတြ ေပးဆပ္ခဲ့တဲ့ ဒီေနရာေလးကို အစ္မက ဒီဇာတ္ကားမွာ အစ္မခံစားရတဲ့အတိုင္း ဂုဏ္ျပဳတင္ဆက္ခဲ့တာပါ။

■ ေမး- ‘ဇာတိေျမ’ ဇာတ္ကားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပရိသတ္ကို ေျပာခ်င္တာရွိရင္။

■ ေျဖ- ဒီဇာတ္ကားကို ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြအားလံုး အထူးသျဖင့္ ျပည္ပေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြနဲ႔ သူတို႔မိသားစုေတြကို ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းအခ်ဳိးအေကြ႕တစ္ခုနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဒီလိုဇာတ္ကားမ်ဳိးကို ႐ိုက္ကူးခြင့္ရတဲ့အတြက္လည္း အရမ္းေက်နပ္၀မ္းသာရပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ၀ိုင္း၀န္းခဲ့ၾကသူေတြအားလံုးကို ေက်းဇူးအရမ္းတင္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီဇာတ္ကားကို အစ္မတို႔ အႏုပညာရွင္ေတြအားလံုးက ေသခ်ာႀကိဳးစားထားပါတယ္။ အစ္မအေနနဲ႔ ျမန္မာဒါ႐ိုက္တာ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အႏုပညာကို ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြက ဘယ္လိုတု႔ံျပန္မလဲဆိုတာကို စိတ္ပူခဲ့ေပမဲ့ ဒီဇာတ္လမ္းကိုၾကည့္ၿပီးတဲ့ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ခ်ီးက်ဴးမႈရသလို Osaka Asia Film Festival 2018 မွာေရာ NHK ႐ုပ္သံလိုင္းမွာပါ ျပသခြင့္ရမွာျဖစ္လို႔ အစ္မအေနနဲ႔အမ်ားႀကီး ေက်နပ္ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း အျမန္ဆံုး႐ံုတင္ႏိုင္ဖို႔အစ္မတို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။

February 25, 2018














Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.