ညကိုရွာ ရွာေသာ္မေတြ႕

စစ္ေတြၿမိ္ဳ႕တြင္ စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ညပိုင္းက လံုျခံဳေရးေဆာင္ရြက္ေနေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္အခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရစဥ္

(၁)

အသက္အရြယ္ အတန္ငယ္ေထာက္လာၿပီျဖစ္သျဖင့္ မိမိႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ အသိမိတ္ေဆြ၊ မသိတသိမိတ္ေဆြ၊ ရပ္နီးရပ္ေ၀းမွ အသိအကြၽမ္းတို႔၏ နာေရးသတင္းမ်ား ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ပ်ံ႔လြင့္လာေနခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ေခတ္ၿပိဳင္မဟုတ္ေသာ မိမိထက္ငယ္ရြယ္သူမ်ား ဤေလာကအား အခ်ိန္မတိုင္မီ စြန္႔ခြာသြားၾကျခင္းလည္း အလွည့္က်ဆိုသလို ရွိေနခဲ့ျပန္သည္။ လူႀကီးအမ်ား၏ ဆို႐ိုးစကားတစ္ရပ္တြင္ ‘ေသေန႔ေစ့လို႔ ေသရတာ’ ဟူေသာစကားကိုမူ မိမိက အျပည့္အ၀လက္ခံရန္ ခက္ေနသည္။

ထားေတာ့။ ေသေန႔၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ ‘ေမြးေန႔’ ကိုေရာ မည္သို႔လက္ခံၾကပါသနည္း။ သြားေလသူမ်ားက တျဖဳတ္ျဖဳတ္သြားေနၾကသည့္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ‘ေမြးေန႔’ ကို မွတ္မွတ္ရရ က်င္းပျပဳလုပ္သူမ်ားလည္း ရွိေနသည္။ ေမြးေန႔ဟုသာဆိုသည္ ေမြးေန႔ကို တခုတ္တရ အမွတ္ရစြာ ျပဳလုပ္က်င္းပေနၾကေသာ္လည္း အမွန္စင္စစ္ ‘ေသေန႔ႏွင့္ တစ္ႏွစ္နီး’ လာေသာေန႔ျဖစ္သည္ဟုဆိုလွ်င္ လက္ခံႏိုင္ၾကပါမည္လား။ ထို ‘ေသေန႔ႏွင့္ တစ္ႏွစ္နီး’ ေသာေန႔ကို တရားဓမၼက်က် ႏွလံုးသြင္းလ်က္ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္း ေမြးျမဴကာ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါးကို အစဥ္တစိုက္ လက္ကိုင္သြားၾကရေပမည္။ သို႔မွသာ လူ႔ဘ၀၏ အဓိပၸာယ္ပို၍ ေလးနက္ပီျပင္လာမည္ မဟုတ္ပါလား။
တစ္ေန႔ကပဲ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သတၱေဗဒဌာနမွ မိတ္ေဆြ ကထိကဆရာတစ္ဦး၏ ေမြးေန႔အတြက္ စာေရးသူက ‘အဓိပၸာယ္ရွိရွိ ေက်ာ္ျဖတ္ေသာ ေမြးေန႔မ်ဳိးျဖစ္ပါေစ’ ဟု စာျဖင့္ ဆုမြန္ေကာင္းပို႔သေပးခဲ့သည္။ ေမြးေန႔တစ္ေန႔ကို ေက်ာ္ျဖတ္တိုင္း ဘာမွန္းညာမွန္းမသိ၊ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ စုေ၀းစားေသာက္လိုက္ ေပ်ာ္လိုက္ျဖင့္ အခ်ိန္ကိုကုန္ဆံုးေစျခင္းသည္ အဓိပၸာယ္မဲ့ေသာ လုပ္ရပ္ဟုမဆိုသာေသာ္လည္း အဓိပၸာယ္ရွိေသာ လုပ္ရပ္ဟုဆိုရန္ ခဲယဥ္းေနဦးမည္သာျဖစ္သည္။

(၂)

၁၉၈၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၌ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ စာေရးသူ၏ ‘ညကိုရွာ ရွာေသာ္မေတြ႕’ ကဗ်ာတြင္ ညဟူသည္မွာ ေန႔၏ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း၊ ေန႔အသြင္ စိမ္းျခင္းျဖစ္စဥ္အၿပီး ခ်ဲ႔ထြင္၀င္ေရာက္လာေသာ အေမွာင္ထုျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္က်ဴးထားသည္။ ထို႔ျပင္ေန႔ဘက္တြင္ ၀မ္းမီးမ်ားအား ၿငိႇမ္းသတ္ရန္ လူ၏ေသြးသားကို တရစပ္မရပ္မနား ႐ုန္းကန္လည္ပတ္ေစၿပီးသည့္ေနာက္ တဒဂၤနားခိုခြင့္ေပးေသာ အခင္းအက်င္းတစ္မ်ဳိးကို ညဟုေခၚဆိုၾကသည္ဟု ဆက္ေရးထားသည္။

တိတ္ဆိတ္ေသာညတြင္ အိပ္စက္အနားယူေနစဥ္အတြင္း အိမ္သူသက္ထား၏ မ်က္ႏွာအား ၾကည္ႏူးစြာၾကည့္ကာ ည၏အလွကို ခံစားေနမိျခင္းသည္ တကယ္တမ္းေတာ့ ညအလွကို ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေနမိျခင္းသာ။
၀ါေတာက္ထိန္ လင္းလက္ေနေသာ နီယြန္မီးတို႔သည္ ေလထဲတြဲလဲခိုလ်က္ရွိေသာ ျမဴႏွင္းဇာပါးလႊာကို ေဖာက္ထြင္းျခင္းငွာ မစြမ္းသာသည့္ၾကားထဲ ညငွက္ပ်ဳိကေလးမ်ားသည္ သိုသိုသိပ္သိပ္ ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္တစ္မ်ဳိး၊ ေျဗာင္က်က်တစ္ဖံု ေမွာင္ရိပ္ခိုရင္း လႈပ္ရွားေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ အဆိပ္ျပင္းေျမြ တို႔သည္လည္း ဖားေကာင္ကို အလြယ္တကူ အညႇာအတာမဲ့ မ်ဳိခ်လိုက္ၿပီ။ လူလူခ်င္း ေခါင္းတံုးေပၚတက္၍ ထိပ္ကြက္ႏိုင္သူသာလွ်င္ ေအာင္ႏိုင္သူအျဖစ္ ျပံဳး၍ေပ်ာ္လ်က္ ရွိေနေပၿပီ။

ဒုစ႐ိုက္မႈ အျဖစ္အပ်က္မ်ားစြာျဖင့္ တင္းက်မ္းျပည့္ႏွက္ေနေသာ ည၏လွ်ဳိ႕၀ွက္ျခင္း နယ္ပယ္တစ္ခုလံုးတြင္ ည၏အဓိပၸာယ္ကို ရွာေဖြမရျဖစ္ေနသည္။ ည၏အဓိပၸာယ္ဆိုသည္မွာလည္း ေအးခ်မ္းေသာည၊ ေဘးကင္းလံုျခံဳေသာည၊ ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္ေသာည၊ အေႏွာင့္အယွက္ကင္း၍ ေကာင္းစြာအိပ္စက္ႏိုင္ေသာည၊ ေနာက္တစ္ေန႔အတြက္ ခြန္အားျဖည့္တင္းေပးေသာည စသည့္အဓိပၸာယ္တို႔ျဖင့္ လႊမ္းျခံဳေသာ ညမ်ဳိးသာျဖစ္ရမည္။ ယင္းသို႔ အဓိပၸာယ္ျပည့္၀ေသာ ညမ်ဳိးကို ယခုလတ္တေလာ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ အျပစ္မဲ့ျပည္သူမ်ား ခံစားရရွိပုိင္ဆိုင္မည္မထင္။ ေနရပ္မွ ထြက္ေျပးစြန္႔ခြာ သြားရသူတို႔အဖို႔ အဘယ္မွာလွ်င္ အဓိပၸာယ္ရွိေသာညမ်ားအား ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ပါမည္နည္း။

(၃)

ည၏အဓိပၸာယ္ကို ရွာ႐ံုသာမက အျခား အျခားေသာလူတို႔ ေန႔စဥ္ထိေတြ႕လ်က္ရွိသည့္ ေလာက၏ အဓိပၸာယ္ကိုလည္း ရွာရန္လိုသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ စားမႈေနမႈ၊ ျပည့္စံုကံုလံုမႈ၊ လူအခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံမႈ၊ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္မႈ၊ ဒုကၡဆင္းရဲခံစားမႈ စသည္တို႔၌ ကိုယ္စီအဓိပၸာယ္ရွိမွသာ လူ႔ဘ၀တြင္ အသက္ရွင္ေနရျခင္းသည္ အဓိပၸာယ္ရွိမည္ျဖစ္သည္။

လူသားသည္ ဘ၀အဓိပၸာယ္ကို ရွာေဖြတတ္သည့္ သတၱ၀ါျဖစ္သည္ဟု ပညာရွိစကားတစ္ရပ္က ဆိုသည္။ ဘ၀၏အဓိပၸာယ္ကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိလွ်င္ အရာအားလံုးကို ရင္ဆိုင္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေနတတ္သည္။ အဆံုးစြန္ေျပာရလွ်င္ ဘ၀အဓိပၸာယ္ရွိသည့္အတြက္ ဒုကၡခံရမည္ကို မေၾကာက္၊ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔အနစ္နာခံရမည္ကို ေနာက္မတြန္႔၊ ယုတ္စြအဆံုးအသက္ကိုပင္ စြန္႔လႊတ္ရန္ ၀န္ေလးမည္မဟုတ္။

ပညာေရးေလာက၌ က်င္လည္ေနေသာ ေက်ာင္းဆရာႏွင့္ တပည့္တို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္၀ စိတ္ထားျမင့္မားလာေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ထားကာ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေသာ ပညာေရးသည္ အဓိပၸာယ္ရွိလာမည္။ စီးပြားေရးေလာကတြင္လည္း ေရာင္းသူ ၀ယ္သူ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလံုး စိတ္ထားေကာင္းျဖင့္ ေရာင္း၀ယ္မွ လူ၏ျမင့္ျမတ္မႈကို ေနရာေပးရာေရာက္ၿပီး အားလံုးစိတ္ခ်မ္းသာမည္။ သို႔မွသာ စီးပြားေရးအလုပ္ အဓိပၸာယ္ရွိလာမည္။

မည္သည့္ အေၾကာင္းကိစၥတြင္ပဲျဖစ္ေစ လူတို႔၏ ထူးျခားေသာ လကၡဏာတစ္ရပ္မွာ အဓိပၸာယ္ကို ရွာျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု ပညာရွိမ်ားကဆိုသည္။ လူက တိရစၦာန္မ်ားႏွင့္ မတူေသာအခ်က္မွာ ဤအဓိပၸာယ္ရွာသည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ အဓိပၸာယ္မရွာလွ်င္ လူပီသသည္ဟု ဆိုႏိုင္မည္မဟုတ္ေတာ့။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ လူသည္ အသိဥာဏ္ ျမင့္မားလာသည္ႏွင့္အမွ် မည္သည့္အမႈကိစၥကိုပင္ ေဆာင္ရြက္ေဆာင္ရြက္ အဓိပၸာယ္ကို ပို၍စဥ္းစားလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့လည္း ဘ၀ကုိယ္၌ကပင္ ဘ၀တြင္ အဓိပၸာယ္ရွိရွိေနရန္ ေတာင္းဆိုေနသည္ျဖစ္ရာ ယင္းေတာင္းဆိုခ်က္အား ျပည့္၀ေစရန္ ျဖည့္ဆည္းလုပ္ေဆာင္ေပးရမည္ မဟုတ္ပါလား။
သိပၸံပညာထြန္းကားၿပီး ေခတ္မီပစၥည္း ပစၥယမ်ဳိးစံုေအာင္ ပိုင္ဆိုင္ရယူႏိုင္ေသာ ယေန႔အခ်ိန္ကာလ၌ အတတ္ပညာရွင္တို႔ တီထြင္လိုက္ေသာ ပစၥည္းမ်ားက လူအမ်ား၏ လိုအင္ဆႏၵအား ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မည္ဟု အေပၚယံအျမင္အားျဖင့္ ထင္ရေသာ္လည္း အဓိပၸာယ္ရွိေသာဘ၀၊ အဓိပၸာယ္ရွိေသာ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ ႏွလံုးသား၌ ေတာင့္တေနတတ္ေသာ အဓိပၸာယ္ရရွိရန္ကိုေတာ့ ျဖည့္ဆည္းစြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္မည္ မထင္ေပ။

ဘ၀အဓိပၸာယ္ကိုရွာေဖြရင္း ဘ၀ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ အဓိပၸာယ္မဲ့ေသာဘ၀ကိုသာ ပိုင္ဆိုင္သူအခ်ဳိ႕မွာ စိတ္ေရာဂါတစ္မ်ဳိး ျဖစ္သြား႐ံုမွ်မက မိမိကိုယ္ကိုလည္း ဘ၀အဆံုးစီရင္လိုက္တတ္ၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အဆင့္ျမင့္ေသာ စိတ္ထားႏွင့္ အသိဥာဏ္မ်ဳိးရရွိေစရန္ ရည္မွန္းခ်က္ထားသူျဖစ္မွသာ အဓိပၸါယ္ရိွသည့္ဘ၀ကို ရရွိထားသူဟု ေခၚဆိုႏိုင္ေပမည္။

(၄)

စစ္ပြဲမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ားအၾကားမွ ေနရပ္စြန္႔ခြာ ထြက္ေျပးရသူမ်ားအဖို႔ ည၏အဓိပၸာယ္ကို ရွာပါေသာ္လည္း ေတြ႕ရွိရန္မဆိုထားဘိ၊ ည၏ဆိတ္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ၊ ေဘးကင္းလံုျခံဳမႈတို႔အား လူသားတစ္ေယာက္၏ အခြင့္အေရးအျဖစ္ ခံစားရန္ဆိုသည္မွာ မျဖစ္ႏိုင္။ သို႔ျဖစ္၍ သူတ႔ိုလိုလူသားအတြက္…
ညသည္ နတၳိ
မတည္ရွိသို႔…။
ည-ညကိုရွာ
ရွာေသာ္ မေတြ႕၊ အေမွာင္သာေမြ႕၏။