<

ဒါ႐ုိက္တာအကယ္ဒမီ ၾကည္စိုးထြန္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း

‘႐ုပ္ရွင္သမားေတြ အႏုပညာဖန္တီးရာမွာ ပရိသတ္ေတြအတြက္ အက်ဳိးျပဳမပါရင္ေတာင္ အတုခိုးမွားတာေတြ မထည့္ၾကပါနဲ႔၊ ေစတနာထည့္သြင္းၿပီး ဖန္တီးၾကပါလို႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္’

အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆု မ်ားစြာရရိွထားကာ ႐ုပ္ရွင္၊ စာေပအႏုပညာဖန္တီးမႈမ်ားအား လက္ရိွအခ်ိန္အထိလည္း ျပဳလုပ္လ်က္ရိွၿပီး မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအတြက္လည္း လက္ဆင့္ကမ္း မွ်ေ၀ေပးလ်က္ရိွသူတစ္ဦးမွာ ဒါ႐ုိက္တာအကယ္ဒမီ ၾကည္စိုးထြန္းပင္ျဖစ္သည္။ မတ္ ၂၃ ရက္တြင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပဲြတြင္ ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည့္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုမ်ားအား စိစစ္အကဲျဖတ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့သူမ်ားတြင္ ဒါ႐ိုက္တာအကယ္ဒမီ ၾကည္စိုးထြန္းလည္း တစ္ဦးအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖတ္သန္းလာခဲ့သည့္ အႏုပညာအေတြ႕အၾကံဳမ်ားအားအေျခခံကာ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုမ်ားႏွင့္ အထိုက္တန္ဆံုးအႏုပညာရွင္မ်ားဆု ဆြတ္ခူးႏိုင္ရန္အတြက္ ပါ၀င္အကဲျဖတ္ေပးခဲ့သည့္ ဒါ႐ိုက္တာအကယ္ဒမီ ၾကည္စိုးထြန္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံု၍ ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆု စိစစ္အကဲျဖတ္မႈအေတြ႕အၾကံဳမ်ား၊ ဇာတ္ကား ၅၃ ကားအေပၚ ေ၀ဖန္သံုးသပ္မႈမ်ား၊ အႏုပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္မ်ားအတြက္ အၾကံေပး သံုးသပ္လိုသည္မ်ားကို ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

■ ေမး – အခုႏွစ္အကယ္ဒမီ စိစစ္အကဲျဖတ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ရာမွာ ခါတိုင္းႏွစ္ေတြထက္ ဇာတ္ကားအေရအတြက္ ႏွစ္ဆေလာက္ မ်ားျပားခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလိုဇာတ္ကားအမ်ားႀကီးကို စိစစ္ခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေလး အရင္သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ – ဒီႏွစ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က စိစစ္အကဲျဖတ္အဖဲြ႕၀င္ ၃၁ ေယာက္ရိွတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦးသန္းညြန္႔က ဒုတိယဆင့္မွာ သူ႔ဇာတ္ကားပါသြားေတာ့ အကဲျဖတ္အဖဲြ႕က ထြက္ေပးတယ္။ ဆိုေတာ့ အေယာက္ ၃၀ က်န္တာေပါ့။ ဘယ္လိုအကဲျဖတ္လဲဆိုရင္ ဆက္ၾကည့္သင့္တဲ့ကားကို (၁) လို႔ေပးတယ္။ မၾကည့္သင့္တဲ့ကားကို သုညေပးလိုက္တယ္။ အားလံုးေပးၾကတဲ့ အမွတ္ကိုေပါင္းၿပီး ဇာတ္ကားအေရအတြက္ရဲဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀ ေလာက္ပဲ ဒုတိယဆင့္ကိုပါလာတာပါ။

■ ေမး – ပထမဆင့္မွာၾကည့္ရတဲ့ ဇာတ္ကား ၅၃ ကားရဲ႕အရည္အေသြးကို အၾကမ္းဖ်င္းသံုးသပ္ပါဆိုရင္ ဘယ္လုိသံုးသပ္ခ်င္ပါလဲ ဆရာ။
ေျဖ – ေ၀ဖန္ေရးဆရာေတြကို ျပခ်င္တာပါ။ စိန္ခင္ေမာင္ရီတို႔၊ စံရွားတို႔ေပါ့။ စိတ္ပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္ျဖစ္ေစ၊ စိတ္ညစ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မညစ္သည္ျဖစ္ေစ ၾကည့္ရတာေပါ့ေလ။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြကို တစ္ခုေျပာခ်င္တာက ပိုက္ဆံကို သိပ္ေတာ့ျပဴးတူးျပဲတဲ ရွာစရာမလိုပါဘူး။ ေစတနာေလးထားၿပီး ရွာၾကပါလို႔ေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္။ ၾကည့္ရင္းနဲ႔ ခံစားရတာေပါ့ေလ။ ကိုယ္လည္း ႐ုပ္ရွင္သမားပါပဲ။ အျခားနည္းနဲ႔လည္း ပိုက္ဆံရွာလို႔ရပါတယ္။ အမ်ားၾကည့္တဲ့အခါ အတုယူမွားေလာက္တာေတြ ႐ိုက္ၿပီး ပိုက္ဆံမရွာေစခ်င္ဘူး။ ၾကည့္လိုက္ၾကတဲ့အခါ အမ်ားအားျဖင့္ အကဲျဖတ္အဖဲြ႕၀င္ေတြက သိသာပါတယ္။ ႐ံႈ႕တြၿပီး စိတ္ညစ္သြားၾကတာေပါ့။

■ ေမး – ဒီႏွစ္မွာ ကားေကာင္းေတြနဲ႔ အႏုပညာဖန္တီးမႈ အသစ္ေတြလည္း ပါေနတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုခံစားရပါလဲဆရာ။
ေျဖ – အားရိွပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔မျမင္တဲ့ အျမင္မ်ဳိးေလးေတြ ျမင္တတ္ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္ေလာက္က Citizen Cane ဆိုတဲ့ဇာတ္ကားမွာ ဇာတ္ညႊန္းေရးနည္းက သိပ္ထူးဆန္းတယ္။ မင္းသားေသတဲ့ အခန္းကစတယ္။ အခုလည္း အဲဒီလိုသေဘာမ်ဳိးေပါ့။ လူငယ္ေတြဖန္တီးထားတာက ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ ဇာတ္ညႊန္းေရးနည္းေပါ့။ နံပါတ္ (၁) ကေန ၁၀ ကိုသြားတာမဟုတ္ဘူး။ နံပါတ္ ၁၀ အရင္လာမယ္။ ၿပီးရင္ (၈) လာမယ္။ ၿပီးေတာ့ (၉) ေပၚလာတာမ်ဳိးေပါ့။ ပရိသတ္က ထလို႔ကိုမရဘူး။ အလြတ္မခံႏိုင္ဘူး။ အဲဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ ဇာတ္ညႊန္းမ်ဳိးလည္းပါတယ္။ ဓာတ္ပံုလည္းေကာင္းတယ္။ အသံလည္း ဇာတ္ကားအမ်ားစုေကာင္းတယ္။ ဇာတ္ကား ၅၃ ကားမွာ ကား ၅၀ ေလာက္ကိုေကာင္းတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေက်နပ္ရပါတယ္။

■ ေမး – ဒုတိယအဆင့္မွာ အကဲျဖတ္ရတဲ့အခါမွာေရာ အခက္ေတြ႕ရတာမ်ဳိးေရာရိွလား။
ေျဖ – ဒီေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ပထမဆင့္မွာ ကြၽန္ေတာ္က (၁) ေပးေပမယ့္ (၁) ေပးတဲ့သူနည္းတာေၾကာင့္ က်န္ခဲ့တဲ့ဇာတ္ကားေတြလည္းရိွတယ္။ ဒါကေတာ့ ပုဂၢလိကခံစားခ်က္ကိုေျပာတာပါ။ ဆိုလိုတာက ဇာတ္ကားေကာင္းတာေတြလည္း ရိွတယ္ဆိုတာကိုေျပာခ်င္တာပါ။ ေကာင္းတဲ့ကားပါသလို စိတ္ပ်က္စရာေတြလည္းပါတယ္။ ဒုတိယဆင့္ ျပန္ၾကည့္ရာမွာေတာ့ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္းျဖစ္ေနတယ္။ မင္းသားေတြေရာ မင္းသမီးေတြပါ အရမ္းေကာင္းၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သံေယာဇဥ္စိတ္ ေဖ်ာက္ရတယ္။ စံခ်ိန္စံညႊန္းစာရြက္နဲ႔ၾကည့္ၿပီး အျပစ္ရွာရတယ္။ သူတို႔က သိပ္ေကာင္းေနေတာ့ အျပစ္ကိုပဲလိုက္ရွာရတာေပါ့။ သူဘယ္ေနရာလိုအပ္တာရိွလဲ၊ အ၀တ္အစားက သူ႔ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ညီမလဲ။ ဆင္းရဲတဲ့ဇာတ္႐ုပ္ဆုိရင္ brand အေကာင္းစားေတြ ၀တ္ထားမယ္ဆိုရင္ မကိုက္ေတာ့ဘူးေလ။ အက်ႌအ၀တ္အစားေတာင္ ၾကာၾကာ၀တ္ထားတဲ့ အက်ႌနဲ႔အသစ္ကို ေဟာင္းေအာင္ လုပ္ထားတာမတူဘူးေလ။ အဆင္အျပင္၊ ဆံပင္ပံုစံ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈ အားလံုးကိုေသခ်ာၾကည့္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္မွာ ထူးျခားလာတာက အမူအရာလုပ္တာကို မၾကည့္ပါနဲ႔။ ဇာတ္ေကာင္ျဖစ္သြားတာကို ၾကည့္ပါဆိုတာကို ေတာ္ေတာ္ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ သိပ္သ႐ုပ္ေဆာင္ေနတာလား ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။ အဲဒီလိုအေသးစိတ္ေလးေတြကအစ သတိထားစိစစ္ခဲ့ပါတယ္။

■ ေမး – တည္းျဖတ္တို႔၊ အသံတို႔၊ ဇာတ္ညႊန္းဆုတို႔လို အတတ္ပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ဆုေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သံုးသပ္ေပးပါဦး။
ေျဖ – ဇာတ္ညႊန္းဆိုရင္ ကန္႔သတ္ထားတာက ဇာတ္ညႊန္းစာအုပ္တင္ဖို႔ ေျပာထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ေသခ်ာဖတ္တယ္။ မူရင္း၀တၳဳရိွရင္ မူရင္း၀တၳဳကိုပါဖတ္ပါတယ္။ ေကာ္ပီဇာတ္ကားဆိုရင္ ေကာ္ပီဇာတ္ကားကိုပါ လိုက္ၾကည့္တယ္။ ပရိသတ္ကိုလည္း အားကိုးပါတယ္။ ပရိသတ္ကကိုယ့္ထက္ ပိုၿပီးၾကည့္ႏိုင္အားရိွပါတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ စဥ္းစားထားတယ္။ ေကာ္ပီရိွရင္ ေကာ္ပီဇာတ္ကားကိုပါ တစ္ခါတည္းတဲြတင္ဖို႔ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စံခ်ိန္စံညႊန္းမွာက ေကာ္ပီဇာတ္ကားဆိုရင္ ဒါ႐ိုက္တာဆုနဲ႔ ဇာတ္ကားဆုကိုမေပးဘူးေပါ့။ အဲဒီလို စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြနဲ႔ကိုက္ၿပီး အကဲျဖတ္ခဲ့တာပါ။

■ ေမး – အထူးဆုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း ရင္ခုန္မႈက အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေနၾကတယ္ေနာ္ ဆရာ။
ေျဖ – အထူးဆုက ျပႆနာတစ္ခုရိွတယ္။ အထူးဆုက အဓိကဆုေတြထဲက မဟုတ္တာမ်ဳိး ပိုၿပီးျဖစ္သင့္တယ္။ အထူးဆုဆိုၿပီး မင္းသားဆု၊ မင္းသမီးဆု ထပ္မေပးသင့္ဘူး။ ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္ဆုေတာ့ ေပးလို႔ရတယ္။ မႏွစ္ကဆိုရင္ အထူးဆုကို ဇာတ္ကားဆု ထပ္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒါက နည္းနည္းအျငင္းပြားစရာျဖစ္သြားတာေပါ့။ သူတို႔ကလည္း အရမ္းႀကိဳးစားထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေပးလိုက္တာျဖစ္မွာပါ။ ေပးမယ္ဆိုရင္ make-up တို႔၊ costume ေတြ၊ production designer လိုမ်ဳိးေတြ ေပးလို႔ရပါတယ္။ အသံဆိုရင္လည္း သီခ်င္းလိုသပ္သပ္ေပးတာ မရိွေသးဘူး။ မႈန္ေရႊရည္လိုသီခ်င္းေတြ သိပ္ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ေပးလို႔ရတယ္။ အထူးဆုကေတာ့ အကဲျဖတ္အဖဲြ႕ေတြရဲ႕ တစ္ဦးခ်င္းဆႏၵေတြအေပၚ မူတည္ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းက ဘယ္လိုေပးခ်င္တယ္ဆိုတာကို အားလံုးေသခ်ာေရးၾကတယ္။ အဲဒီအေပၚ ျပန္ၿပီးဆံုးျဖတ္ၾကတာေပါ့။

■ ေမး – အကဲျဖတ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳေတြ အမ်ားႀကီးရိွသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဒီႏွစ္က ေက်နပ္စရာျဖစ္ရဲ႕လား ဆရာ။
ေျဖ – ေက်နပ္ပါတယ္။ အရင္ႏွစ္ေတြက နည္းလည္းနည္းတယ္။ ဒီႏွစ္ကေရြးရခက္ေပမယ့္ ဇာတ္ကားေတြ ေကာင္းတာေတြပါလာေတာ့ ေက်နပ္ပါတယ္။

■ ေမး – ႏွစ္တိုင္းကေ၀ဖန္မႈက အျမဲရိွတတ္ေတာ့ ဆရာတို႔အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာမ်ားရိွမလား။
ေျဖ – ကြၽန္ေတာ္တို႔က အကယ္ဒမီစိစစ္အကဲျဖတ္တဲ့ စံခ်ိန္စံညႊန္းေတြကို အေစာႀကီးကတည္းက ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။ အဲဒါေလးေတြနဲ႔ ျပန္ၾကည့္ေပးၾကပါ။ ပရိသတ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေမတၱာပို႔ၾကမယ္ဆိုရင္လည္း ဇာတ္ကား ၅၃ ကားစလံုးကို ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုလည္း ကိုယ္ခ်င္းစာႏိုင္မယ္ေပါ့ေလ။

March 24, 2018














Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.