အပၸမာေဒနသ မၸာေဒထသံခ်ပ္အဖဲြ႕၏ ေခါင္းေဆာင္ ကိုတိုး၀င္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း

သံခ်ပ္ဆိုသည္မွာ ျမန္မာ့႐ိုးရာသႀကၤန္နဲ႔ ခဲြျခားလို႔မရသည့္ အႏုပညာေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈပင္ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူမ်ားၾကားမွ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ထင္ဟပ္ကာ ျပည္သူတို႔၏ ဟစ္တိုင္သဖြယ္ ေနရာယူႏိုင္ခဲ့သည့္ သံခ်ပ္အဖဲြ႕မ်ားသည္ ယခုႏွစ္သႀကၤန္ကာလတြင္လည္း ျပည္သူမ်ားအတြက္ ကိုယ္စားျပဳစကားသံမ်ားအား ယူေဆာင္ကာ တင္ဆက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိွ ေဖ်ာ္ေျဖေရးႏွင့္ ဆုေပးမ႑ပ္မ်ားတြင္     လွည့္လည္ယွဥ္ၿပိဳင္ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့သည့္ သံခ်ပ္အဖဲြ႕မ်ားအနက္ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္သက္တမ္းရိွၿပီျဖစ္သည္ အပၸမာေဒနသမၸာေဒထ သံခ်ပ္အဖဲြ႕သည္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိွ ေဖ်ာ္ေျဖေရးႏွင့္ ဆုေပးမ႑ပ္ႀကီးမ်ား၌ စြယ္စံုပထမဆုသံုးခုအပါအ၀င္ ဆုအမ်ားအျပား ဆြတ္ခူးႏိုင္ခဲ့ကာ ေလာက၏ ဓမၼတရားမ်ားလႊမ္းမိုးလာေစရန္၊ အစိုးရအဖဲြ႕၏ ျပဳျပင္သင့္သည္မ်ားအား သတိျပဳမိေစရန္၊ ျပည္သူမ်ားၾကားမွ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား ကိုယ္စားျပဳတင္ဆက္ခဲ့သည့္ အပၸမာေဒနသမၸာေဒထ သံခ်ပ္အဖဲြ႕၏ ေခါင္းေဆာင္ကိုတိုး၀င္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုကာ သံခ်ပ္တင္ဆက္ခဲ့မႈသမိုင္းေၾကာင္း၊ ကိုယ္စားျပဳတင္ဆက္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအပါအ၀င္ သိလိုသည္မ်ားအား ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

‘အျပံဳးစကားနဲ႔ေျပာမယ္၊ အမုန္းစကားနဲ႔မေျပာဘူးဆိုတာက ရန္ကုန္သံခ်ပ္ရဲ႕ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီတစ္ခုလို႔ ခံယူထားပါတယ္’

■ ေမး - အပၸမာေဒနသမၸာေဒထ သံခ်ပ္အဖဲြ႕ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို အရင္ဆံုး မိတ္ဆက္ေပးပါဦးရွင့္။

■ ေျဖ - ကြၽန္ေတာ္တို႔က ၁၉၈၂၊ ၁၉၈၃ ၀န္းက်င္မွာ ရန္ကုန္မွာ စြယ္စံုဆုေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရရိွၿပီး ေဖ်ာ္ေျဖႏိုင္ခဲ့တဲ့အသင္းပါ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ မထြက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ၂၀၁၄ မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖဲြ႕က တစ္ေက်ာ့ျပန္ ျပန္လည္ေဖ်ာ္ေျဖယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

■ ေမး-  ၁၉၈၀ ၀န္းက်င္ကာလေတြမွာ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရတာေတြနဲ႔ ၂၀၁၄ မွာ တစ္ေက်ာ့ျပန္ ျပန္လည္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ခ်ိန္မွာ ကြာျခားမႈဆိုရင္ေရာ ဘာေတြမ်ားရိွမလဲရွင့္။

■ ေျဖ - ဟိုေခတ္တုန္းက လုပ္တဲ့အေနအထားက ပံ့ပိုးမႈအေနအထားေပါ့။ သံခ်ပ္ကားတစ္စီးက ရပ္ကြက္တစ္ခုက ထြက္တယ္ဆိုရင္ ရပ္ကြက္က ဂုဏ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ၀ိုင္း၀န္းပံ့ပိုးၾက၊ ကူညီၾကတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကလည္း ၀ိုင္း၀န္းပံ့ပိုးၾကတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ သံခ်ပ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးဆိုၿပီး သိပ္အားမေပးတာေတြလည္း ရိွတယ္။ ေငြေရးေၾကးေရးခက္ခဲတာရိွတယ္။ သံခ်ပ္တိုက္ဖို႔ေနရာလည္း ရွားလာတယ္။ အရင္ကေတာ့ ကိုယ့္ရပ္ကြက္ထဲ ဘယ္နားတိုက္တိုက္ အဆင္ေျပတယ္။ အခုကေတာ့ နားၿငီးရင္ တိုင္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ရိွလာတယ္။ သံခ်ပ္ႀကိဳက္တာမႀကိဳက္တာထက္ သူတို႔အတြက္ နားၿငီးတယ္ဆိုရင္ မႀကိဳက္ေတာ့ ခက္ခဲပါတယ္။

■ ေမး - သံခ်ပ္ဆိုတာျပည္သူေတြအတြက္ ဟစ္တိုင္ဆိုေတာ့ အစ္ကိုတို႔သံခ်ပ္အဖဲြ႕ကေရာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာမ်ဳိးေတြကို ထင္ဟပ္ႏိုင္ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့လဲ။

■ ေျဖ - ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ႏွစ္ပိုင္းရိွတယ္။ အဓိက ေျပာတဲ့အပိုင္းကို အရင္စဥ္းစားတယ္။ ေျပာတဲ့အပိုင္းမွာဆုိရင္ အသင္းေပၚလစီရိွတယ္။ အသင္းနာမည္က အပၸမာေဒနသမၸာေဒထဆိုေတာ့ မေမ့မေလ်ာ့ေသာသတိတရားနဲ႔ ေနထိုင္ဖို႔ျဖစ္တဲ့အတြက္ သတိတရားမေပ်ာက္ဖို႔ သတိေပးတဲ့အဖဲြ႕ ျဖစ္တယ္။ အစိုးရအဖဲြ႕ေတြ သတိထားသင့္တာေတြ၊ ျပဳျပင္သင့္တာေတြကို အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး ေထာက္ျပတယ္။ လူထုၾကားထဲက လတ္တေလာျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ထင္ဟပ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ႏွစ္ပိုင္းခဲြၿပီး တင္ဆက္တာေပါ့။

■ ေမး - ဒီႏွစ္မွာ အစ္ကိုတို႔ အဖဲြ႕အေနနဲ႔ဘယ္ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ အဓိကပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ျဖစ္ခဲ့လဲ။ ရရိွခဲ့တဲ့ဆုေတြကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။

■ ေျဖ - အဓိကေတာ့ ခုနစ္မ႑ပ္မွာ အဓိကၿပိဳင္ ျဖစ္တယ္။ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ Forever မွာၿပိဳင္တယ္။ သဃၤန္းကြၽန္းမွာပဲရိွတဲ့ ကိုဇာဂနာတို႔ မ႑ပ္မွာၿပိဳင္ပါတယ္။ ဆုကေတာ့ Forever မ႑ပ္မွာ စြယ္စံုပထမရတယ္။ ဗိုလ္တေထာင္ ၄၆ လမ္းက ဗမာသစ္မ႑ပ္မွာ စြယ္စံုပထမရတယ္။ ေရႊ၀ါဆန္ေျမမ႑ပ္မွာ စြယ္စံုပထမရတယ္။ ဗဟန္းဗုိလ္စိန္မွန္နဲ႔ သဃၤန္းကြၽန္းမွာ စြယ္စံုဒုတိယဆုရတယ္။ ကိုဇာဂနာတို႔ မ႑ပ္မွာေတာ့ သံခ်ပ္ပထမဆုနဲ႔ သ႐ုပ္ေဖာ္ ဒုတိယဆုရပါတယ္။ ပုစြန္ေတာင္ (၃) ရပ္ကြက္မွာ သံခ်ပ္ပထမရပါတယ္။

■ ေမး - ဒီႏွစ္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရာမွာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာေတြကို ေထာက္ျပတင္ဆက္ႏိုင္ခဲ့လဲရွင့္။

■ ေျဖ - အဓိကေတာ့ ကားရဲ႕ျပင္ဆင္မႈမွာကို ခံုးေက်ာ္တံတားပံုစံလုပ္ထားတယ္။ ကားေရွ႕မွာ ဓမၼလွည္းဘီးႀကီးပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ လက္ေတာ္ပံုစံအ၀ိုင္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားေနတာက ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ လမ္းမႀကီးေတြမွာ ဓမၼတရားေတြလႊမ္းမိုးဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာျပသထားတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ၁၂ ရာသီပဲြေတာ္ေတြကို ေအာ္ပရာေလးကပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာေတြကို ေဖာ္ထုတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေလာဘ၊ အတၱေတြကို ေပ်ာက္ဆံုးဖို႔အတြက္က ဓမၼေတြလႊမ္းမိုးမွ ျဖစ္မယ္ဆိုတာကို တင္ဆက္ပါတယ္။ ခံုးေက်ာ္တံတားပံုစံလုပ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ တံတားဆိုတာ ေပါင္းကူးျခင္းပါ။ ခ်စ္ၾကည္ျခင္းညီညြတ္ျခင္းကို ေဖာ္က်ဴးပါတယ္။ ႏွလံုးသားတံတားထိုးဖို႔ လိုတာေပါ့ေလ။ က်န္စစ္သားေခတ္တုန္းကေတာင္ သားအရင္းကို နန္းမေပးဘဲ တိုင္းရင္းသားခ်စ္ၾကည္ေရးကို ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ ေျမးျဖစ္တဲ့အေလာင္းစည္သူကို နန္းေပးခဲ့တာရိွတယ္။ ႏွလံုးသား တံတားခင္းတာေပါ့။ ေရွးက မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ေတြက ဓမၼတရားေတြ လႊမ္းမိုးခဲ့ၾကတာကိုး။ အခုလည္း ႏွလံုးသားတံတားခင္းၾကဖို႔ တိုက္တြန္းတဲ့သေဘာပါ။ လတ္တေလာအ ေၾကာင္းအရာအေနနဲ႔ကေတာ့ YBS ကိစၥ၊ တရားဥပေဒပိုင္းမွာျဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးကိစၥေတြ ဒါေတြကိုလည္း ေထာက္ျပတင္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။

■ ေမး - စြယ္စံုသံခ်ပ္အေနနဲ႔ ဆုေတြအမ်ားႀကီးရခဲ့တဲ့အေပၚ ခံစားခ်က္ကိုလည္းေျပာျပေပးပါဦး။

■ ေျဖ - စြယ္စံုၿပိဳင္ပဲြ၀င္အသင္း ၂၀ ေက်ာ္ ေလာက္ရိွပါတယ္။ စြယ္စံုအသင္းတစ္သင္းျဖစ္ဖို႔ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားရပါတယ္။ ေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္ရဖို႔ သံခ်ပ္ႀကီးပဲေကာင္းလို႔မရဘူး။ အျပေတြလာရတယ္။ အျပေတြကိုလည္း မၿငီးေငြ႕ေအာင္ ဘယ္လိုျပၾကမလဲဆိုတာ စဥ္းစားရတယ္။ အဲဒီရဲ႕ အႏုပညာဖန္တီးမႈ အားေတြလိုအပ္တယ္။ ဆက္တင္ပိုင္းေတြ လိုအပ္တယ္။ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ၾကြေတြ လိုအပ္တယ္။ ဒါကေတာ့ သမားစဥ္ေပါ့။

■ ေမး - ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ သံခ်ပ္ေတြက တစ္ေက်ာ့ျပန္ ေခတ္စားလာတယ္။ သံခ်ပ္ေတြရဲ႕ အလားအလာက ပိုေကာင္းလာႏိုင္တယ္လို႔ ယူဆပါလားရွင့္။

■ ေျဖ - ၁၉၈၈ မတုိင္ခင္ကာလမွာတုန္းက သံခ်ပ္ေတြက ဆင္ဆာလြတ္ေအာင္ေရးၾကတယ္။ အႏုပညာဖန္တီးမႈနဲ႔ လြတ္ေအာင္ေရးတဲ့အခါ ေတြးၿပီးပံုေဖာ္ရတဲ့၊ ေတြးၿပီးသေဘာ ေပါက္ရတဲ့ သံခ်ပ္ေတြမ်ားတယ္။ ပညာပါတယ္။ ယဥ္ေက်းတယ္။ အဲဒီၾကားထဲမွာ တိုက္႐ိုက္ေျပာတဲ့အဖဲြ႕ေတြလည္း ရိွပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အႏုပညာဆန္ဆန္ သေရာ္တဲ့ကလိတဲ့ ေထ့တဲ့အဖဲြ႕ေတြက ေခတ္စားတယ္။ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Revolution တိုင္တဲ့ သံခ်ပ္မ်ဳိးေတြ ေခတ္စားလာတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ သံခ်ပ္ေတြျပန္စတဲ့အခါ Revolution ဆန္တဲ့ သံခ်ပ္ေတြေခတ္စားၿပီး အရင္က သံခ်ပ္ပံုစံေတြ မွိန္ေနေသးတာေပါ့။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အရင္တစ္ေခတ္က သံခ်ပ္အဖဲြ႕ႀကီးေတြ ျပန္ပါလာတဲ့အခါ အရင္ရသမ်ဳိးေတြ ျပန္ေပၚလာတာေပါ့။ သေရာ္တယ္၊ ေလွာင္ျပံဳးေလးနဲ႔ အၾကံဥာဏ္ေပးတဲ့ သံခ်ပ္အဖဲြ႕ေတြလည္း ပိုရိွလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ အႏုပညာဆန္ဆန္နဲ႔ တင္ဆက္တာမ်ဳိးကို ပိုႀကိဳက္တာေပါ့။ အျပံဳးစကားနဲ႔ေျပာတယ္၊ အမုန္းစကားနဲ႔ မေျပာဘူးဆိုတာက ရန္ကုန္သံခ်ပ္ရဲ႕ ဖေလာ္ေဆာ္ဖီတစ္ခုလို႔ ခံယူထားတယ္ေလ။ ဒါကလည္း ဒီဘက္ေခတ္မွာ ျပန္လည္ယဥ္ပါးလာၿပီလို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။

■ ေမး - သႀကၤန္ကာလတြင္းမွာ အားေပးခဲ့ၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြကိုလည္း စကားလက္ေဆာင္ေလး ေျပာေပးပါဦး။

■ ေျဖ - အခုႏွစ္မွာေတာ့ သံခ်ပ္အဖဲြ႕ေတြရဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖႏိုင္မႈကိုလည္း အရမ္းအားရသလို ပရိသတ္အားေပးမႈကိုလည္း အရမ္းေက်နပ္ရပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ ၁၉၈၈ မတုိင္ခင္က သံခ်ပ္အဖဲြ႕ေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈအခ်ိန္အခါကို ျပန္ေရာက္မယ္လို႔လည္း ယံုၾကည္ေနပါတယ္။ ပရိသတ္ကေျပာလိုက္ရင္ သေဘာေပါက္ၾကတဲ့အတြက္ အေတြးအေခၚျမင့္မားတဲ့ ပရိသတ္ေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ ထိေတြ႕ခြင့္ရတယ္။ ဒိုင္ေတြကလည္း ပရိသတ္အားေပးမႈ မပါဘဲနဲ႔လည္း ဆုမေပးရဲၾကပါဘူး။ ပရိသတ္ျမင့္မားမႈအေပၚ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း ခပ္နိမ့္နိမ့္လုပ္လို႔ မရဘူးဆိုတာ သတိတရားတစ္ခု ရပါတယ္။ ဒီႏွစ္ေတြမွာ မိုးလင္းေပါက္အားေပးတဲ့ ပရိသတ္ေတြကိုလည္း ေတြ႕ရတယ္။ သံခ်ပ္မ႑ပ္ေတြမွာ ပရိသတ္ေတြမ်ားတဲ့အတြက္လည္း ေက်နပ္ရပါတယ္လို႔ ဆုိပါရေစ။

Writer: 
■ လင္းလင္းခိုင္