<

ျပည္သူ႕နီတိ ေျခရာေကာက္

မိတ္ေဆြ အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာနဲ႔ အၿငိမ္းစားပညာေရး အရာရွိတို႔ဟာ ေက်ာင္းေတြမွာသင္ဖို႔ ျပည္သူ႔နီတိဖတ္စာေတြအတြက္ စည္းေ၀းေဆြးေႏြးျပဳစုၾကတာ ၾကားသိရပါတယ္။

သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း၊ သင္႐ိုးမာတိကာနဲ႔ ဖတ္စာေတြ ျပဳစုၾကရတာ အခ်ိန္အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ဆရာတို႔ေတြ ယူၾကရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္မွာ ျမန္ျမန္သင္ႏိုင္ေလ ေကာင္းေလျဖစ္မွာလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရတဲ့ ေနာက္ႏွစ္မွ ေမြးလာတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အဖို႔ ျမဴနီစီပယ္ေက်ာင္းသားဘ၀ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ေလာက္မွာသာ ျပည္သူ႔နီတိကို အဖ်ားအနားေလာက္ မီတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ျပည္သူ႔နီတိနဲ႔ ထိေတြ႕ခံစားခဲ့ရေသးတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။

ျမဴနီစီပယ္က လမ္းေတြထဲမွာ ေလးေထာင့္ အမႈိက္ပံုး သံေသတၱာႀကီးလိုပဲ ခ်ထားေပးတယ္။ အမႈိက္သိမ္းတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကေလးေတြ လူငယ္ေတြက ေရေျမာင္းေတြကို အုန္းလက္ေတြနဲ႔ ထိုးၿပီး ေဆးေၾကာသန္႔ရွင္းေရးေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ခုလို မိုးတြင္းဆို အဲဒီေရေျမာင္းၾကမ္းျပင္မွာ ငါးကေလးေတြ ဖားတစ္ပိုင္း ငါးတစ္ပိုင္းကေလးေတြ အလွေမြးငါးေကြၽးလို႔ရတဲ့ တီနီနီကေလးေတြဟာ ေရစပ္စပ္ ၾကည္ၾကည္ကေလးမွာ ျမင္ႏိုင္ၾကတာေပါ့။ အေဆာက္အအံု မဆိုထားနဲ႔ လမ္းေတြေပၚေတာင္ ကြမ္းတံေတြး မေတြ႕ၾကရလွဘူး။ ဘတ္စ္ကားေပၚ ေနရာမလုဘူး။ လူႀကီးလူအိုေတြကို ေနရာေပးတယ္။ တြဲကူေဖးမ တင္ခ်ေပးေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

အခုေတာ့ ႐ံုးခ်ိန္ ေက်ာင္းခ်ိန္တခ်ဳိ႕ YBS စီးတဲ့ လူငယ္လူရြယ္ေတြက ကားေနာက္ဘက္ေနရာေခ်ာင္လ်က္ မွတ္တိုင္ေရာက္ရင္ အေနာက္ေပါက္၊ အလယ္ေပါက္က ဆင္းရမွာျဖစ္လ်က္ ေရွ႕နားတင္ ထိကပ္ရပ္ေနၾကေတာ့ ေနာက္ခရီးသည္က တက္မရ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒ႐ိုင္ဘာက ေနာက္ျခမ္းအထက္ဆင့္ထိ တက္သြားေပးၾကပါလို႔ ေအာ္ေျပာရပါတယ္။ ဒါလည္း တခ်ဳိ႕က မေရြ႕ၾကဘူး။

တခ်ဳိ႕လူငယ္မ်ားလည္း သူတို႔မွာ ေက်ာပိုးအိတ္ႀကီးနဲ႔ ရမ္းခါလိုခါ၊ အိတ္ႀကီးနဲ႔ ဖိညႇပ္ထားလိုထားနဲ႔ပါ။

အပတ္စဥ္ ေရႊတိဂံုဘုရားမွာ သန္ျမန္ၾကတဲ့ လူငယ္ကိုေတြ႕တာ ဘုရားဖူးမ်ားတဲ့ ဓာတ္ေလွကားမုခ္မွာ အေတြ႕ရမ်ားပါတယ္။ တခ်ဳိ႕မ်ား တန္းမစီ ၾကားျဖတ္၀င္တာ ရွိပါေသးတယ္။

ေျပာရင္ေတာ့ မ်ားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးကေလးေတြေၾကာင့္ ျမန္ျမန္သင္ႏိုင္ေလ ေကာင္းေလလို႔ ဆိုတာပါ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္ ေသာၾကာေန႔မွာ ျပည္သူ႔နီတီ ေဟာေျပာပြဲ ကြၽန္ေတာ္လည္း ပါ၀င္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာစာေရးဆရာကလပ္နဲ႔ ႐ြိဳင္ေယာ္ ျမန္မာတီးမစ္တို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ အထက (၃) ၾကည့္ျမင္တိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္ေတာ္ႀကီး ဆရာညိဳ (ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ)၊ အစ္ကိုေလး ဦးၾကည္သန္း (ေမာင္ဒီပ-ပညာေရး) တို႔နဲ႔ အတူတကြပါ။

ဆရာညိဳက သူငယ္စဥ္ မိသားစုအိမ္မွာေရာ ေက်ာင္းမွာပါ စာေတာ္ဖို႔ ဆုရဖို႔ ႀကိဳးစားတာထက္ ဥာဏ္ဖြင့္ခဲ့တာ…သူ ဥာဏ္ဖြင့္လို႔ သိခဲ့သေလာက္ အခ်င္းခ်င္းကိုလည္း မွ်ေ၀ေပးမခဲ့တာ။ ဒီလိုနဲ႔ ပညာရ၊ ပါရဂူဘြဲ႕ရ ဆရာျဖစ္ခဲ့ရတာ ျပည္တြင္းျပည္ပ အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ေျပာခ့ဲပါတယ္။ ျပည္သူ႔နီတီမွာ ‘စိတ္ေကာင္းရွိဖို႔ ပထမ’ ပါလို႔ ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈကို ဖြင့္ဆိုေျပာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေမာင္ဒီပ (ပညာေရး) က မၾကာခင္ က်င္းပမယ့္ ‘ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ဆု ျပည္သူ႔နီတိၿပိဳင္ပြဲ’ အေၾကာင္း ရွင္းလင္းေဟာေျပာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာၿပီးေတာ့ အပိတ္မွာ သူက ကေလးေတြကို ျပည္သူ႔နီတိ အျပဳအမူအတြက္ ေမးခြန္းကေလးေတြ ေမးပါတယ္။ ေယာက်္ားေလးနဲ႔ မိန္းကေလးေတြ တစ္လွည့္စီ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေျဖခိုင္းပါတယ္။ မွန္တဲ့သူကို ႐ြိဳင္ေယာ္ျမန္မာတီးမစ္က အမွတ္တရဆုလက္ေဆာင္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ့ စည္စည္ကားကား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးပါပဲ။

ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ျပည္သူ႔နီတိ ေျခရာေကာက္ကို ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေလာကနီတိ အစပ်ဳိးနိဒါန္းခ်ီၿပီးေတာ့ပါ။

ပင္းယေခတ္ စတုရဂၤဗ စြယ္စံုပညာရွင္ အမတ္ႀကီးျပဳစုခဲ့လို႔ ရွိလာခဲ့တဲ့ ေလာကနီတိ။ ဖြင့္ဆိုခ်က္က လူတို႔အက်ဳိးစီးပြားကိုျပတဲ့ က်မ္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဂါထာပုဒ္ေရ ၁၆၇ ပုဒ္မွာ ေရွးက်တဲ့ တခ်ဳိ႕ကလြဲရင္ ေခတ္အစဥ္အဆက္ ေလာကနီတိဟာ လမ္းျပညႊန္ေနမွာလို႔ ပညာရွင္မ်ားက ဆိုထားၾကတယ္ဆိုပါတယ္။ ကေလးေတြနဲ႔ ဆရာဆရာမတို႔ကို နမူနာဖတ္ျပခဲ့တဲ့ ဂါထာတခ်ဳိ႕-

– သားက မေကာင္းမႈျပဳလွ်င္ အမိျပဳရာ ေရာက္သည္။
– တပည့္က မေကာင္းမႈျပဳလွ်င္ ဆရာျပဳရာ ေရာက္သည္။
– တိုင္းသူျပည္သား မေကာင္းမႈျပဳလွ်င္ ‘မင္း’ ျပဳရာေရာက္သည္။
– ‘မင္း’ မေကာင္းမႈျပဳလွ်င္ ပုေရာဟိတ္ ျပဳရာေရာက္သည္။

ဂါထာ-၁၂၈

ဂါထာ-၂ က ေလာကနီတိသည္ အမိ၊ အဖ၊ ဆရာ၊ မိတ္ေဆြမည္၏။ ဒါ့အျပင္ ဂါထာ အမွတ္ ၁၉ မွာ ‘ဆူး’ ကို ဘယ္သူခြၽန္ေပးသလဲ။ ‘သမင္းမ်က္လံုးကို ဘယ္သူလွေအာင္ျပဳေပးသလဲ’၊ ရႊံ႕ထဲမွာ ေပါက္တဲ့ ‘ၾကာ’ အနံ႔ေကာင္းေအာင္ ဘယ္သူျပဳသလဲ။ အမ်ဳိးေကာင္းသား ‘စိတ္ထား’ ကို ဘယ္သူျပဳေပးသလဲ။ ဘယ္သူမျပဳ ကိုယ္သာျပဳပါတယ္။

ဒီလိုအစပ်ဳိးၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေျခရာေကာက္တဲ့စာအုပ္က ‘ႏုိင္ငံေတာ္မူလတန္းေက်ာင္းမ်ားအတြက္ ျပည္သူ႔နီတိ’ ပါ။ ‘သိပံၸေမာင္’ ကေလာင္အမည္ရွင္က ျပဳစုပါတယ္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္မွာ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရလုရခင္ႏွစ္ပဲေလ။ အဲဒီစာအုပ္မွာ မႏၲေလးတိုင္း ပညာ၀န္မင္းရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ကို အမွာစာသေဘာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဘာသာရပ္ေတြကို သင္ၾကားတဲ့ ‘ပညာဗိမာန္’ ရဲ႕ အမိုးဟာ ျပည္သူ႔နီတိပါတဲ့။ အဲဒီ အမိုးသာမရွိခဲ့ရင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ကေလးေတြဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ သားေကာင္း သမီးေကာင္းရတနာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးတဲ့။ ေရွးေခတ္ေက်ာင္းဆရာႀကီးတို႔ရဲ႕ အသိစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ေစတနာကို ကြၽန္ေတာ္သုံးသပ္ပါတယ္။

ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္ေျခရာေကာက္ခဲ့တယ္လို႔ ေျပာခဲ့စာအုပ္ကေလး ‘ေက်ာင္းတြင္းဒီမိုကေရစီ’။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ဘာသာျပန္ စာေပအသင္း၊ အက်ဳိးေဆာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဆရာႀကီး ဦးသန္႔ (ပန္းတေနာ္အမ်ဳိးသားေက်ာင္းအုပ္ႀကီး) (ေနာင္ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္) တို႔ရဲ႕ ေစတနာပါ။ အဲဒီစာအုပ္ကေလး ထြက္ရွိခဲ့တာ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ ေမလ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေလးႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္မွာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕ရေကာက္ခဲ့ရတဲ့ စာအုပ္က စတုတၳအႀကိမ္ ၁၉၅၄။ အုပ္ေရတစ္ေသာင္း၊ ၅၃ နဲ႔ ၅၃ ခုႏွစ္တို႔မွာ စုစုေပါင္း အုပ္ေရသုံးေသာင္း ထုတ္ခဲ့ေသးတယ္။

ျပည္သူ႔နီတိပညာဟာ ျပည္သူျပည္သားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို႔ ရည္ရြယ္ သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ ပညာရပ္။

၁၀-၅-၅၂ ရက္စြဲနဲ႔ ဆရာႀကီး ဦးသန္႔ ေရးခဲ့တဲ့ စကားပလႅင္မွာ “ဒီမိုကေရစီ၀ါဒကို လက္ကုိင္ျပဳ၊ ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံ ထူေထာင္ဖို႔ အားသြန္ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိတဲ့ ကြၽႏု္ပ္တို႔ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း…” ဆိုတဲ့ ၀ါက်ပါပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဂၤလန္ႏုိင္ငံ ျပည္သူ႔နီတိအသင္းရဲ႕ အစီရင္ခံစာကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျမန္မာျပန္ဆိုထုတ္ေ၀တဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူတို႔ ေကာင္းစြာသိ၊ လက္ေတြ႕က်င့္သုံးႏုိင္ၾကပါေစ” လို႔ ဆႏၵမြန္ျပဳထားခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူ႔နီတိကို ျပည္သူ႔နီတိရွိသူမွ ဒီမိုကေရစီကိုသိ ဒီမိုကေရစီရၾကမွာ။

ဒါလည္း အတိတ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ပညာေလာက၊ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးတို႔နဲ႔ စာေပအသင္းႀကီးရဲ႕ ခံယူခ်က္နဲ႔ ေစတနာပဲလို႔ ကြၽန္ေတာ္ သံုးသပ္ပါတယ္။

ဆက္လက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ေျခရာေကာက္တယ္ဆိုတဲ့စာႏွစ္အုပ္က ဆရာႀကီး ဦးဘေဖ (၁၉၀၆-၁၉၆၅) ျပဳစုခဲ့တဲ့အတြက္ ျပည္သူ႔နီတိ (ပထမပိုင္း) (ဒုတိယပိုင္း) တို႔ပါ။

ဆရာႀကီးဦးဘေဖဆိုတာ သံတဲြၿမိဳ႕ဇာတိ၊ အလယ္တန္းနည္းျပဆရာဘ၀ကေန ေက်ာင္းအုပ္၊ ပညာမင္းႀကီး အၿငိမ္းစားယူၿပီးေတာ့လည္း ပညာေရးအထူးအရာရွိအျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဘာသာျပန္စာေပအသင္းကပဲ ဆရာႀကီးကို တာ၀န္ေပးအပ္လို႔ အဲဒီ့စာႏွစ္အုပ္ကို ဆရာႀကီးက ေဆာလ်င္စြာ ေရးသားျပဳစု ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ အမွာစာ ရက္စဲြက ၁၉-၇-၅၃ မို႔ အဲဒီႏွစ္၀န္းက်င္ထြက္ရွိႏုိင္တာမို႔ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ငါးႏွစ္တာကာလပါ။

အဲဒီစာအုပ္ေတြထဲက ႏုိင္ငံသားရဲ႕ တာ၀န္၀တၱရားမ်ာ၊ ႏုိင္ငံသားမ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရးမ်ား၊ ေစတနာ့၀န္ထမ္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ တိုးတက္ေနေသာ ကမၻာနဲ႔ ျမန္မာဆိုတဲ့ အခန္းေတြကို ဖတ္႐ႈသိရွိၾကဖို႔လိုတဲ့အေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ေျပာမိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အတိတ္က ေက်ာင္းဆရာႀကီးေတြဟာ ေခတ္ကိုျမင္တယ္၊ ေခတ္မီတယ္၊ ေခတ္ကို ျပင္ခ်င္တယ္ဆိုတာ ေတြ႕ႏုိင္သိႏုိင္ပါတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္သံုးသပ္ၫႊန္းဆို လိုက္ပါတယ္။

ေတြ႕ခဲ့သမွ် ရတတ္သမွ် အတိတ္ကို ေျခရာေကာက္တာမွာ ဒီလိုမ်ဳိးရွိခဲ့ေပမယ့္ အထက္မွာ ဆုိခ့ဲသလိုပဲ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ကိုယ္တုိင္ ျပည္သူ႔နီတိသင္ျပမႈကို ေရးေတးေတး၊ အဖ်ားအနာျဖစ္ခဲ့ရာက ဆုိရွယ္လစ္ စာရိတၱဘာညာဆုိၿပီး ေကြ႕ပတ္သြားခဲ့ေသးတာကလားဗ်ာ။

ဒါေၾကာင့္ ခုအခါမွာ ျမန္ျမန္သင္ႏုိင္ေလ ေကာင္းေလလို႔ ဆုိတာပါ။ ဖတ္စာအုပ္ေတြ မရေသးခင္မွာေရာ ေရွ႕ေဆာင္ကာ လမ္းျပလမ္းညႊန္ က်င့္ၾကံျပလို႔သင့္တယ္ ဆုိခ်င္ပါတယ္။ ဖတ္စာျပဳစုၾကသူဆရာမ်ားကလည္း ဖတ္စာထြက္မွမဟုတ္ ဖတ္စာထဲ မလြဲမေသြပါရွိမယ့္ ျပည္သူ႔နီတိေတြကို ေက်ာင္းေတြက ႀကိဳတင္ႏွင့္ဖို႔ ႏိႈးေဆာ္တုိက္တြန္းသင့္ၾကပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ့္ ေျခရာေကာက္ကို (ၾကားထဲ ပံုျပင္ကေလးေတြလည္းေျပာျပရင္း) ဆရာႀကီး ဆန္းထြန္း (မန္းတကၠသိုလ္) ရဲ႕ “လူစြာလုပ္တာ လူခ်ာက မႀကိဳက္၊ လူခ်ာလုပ္တာ လူစြာကလည္းမႀကိဳက္” ဆုိတဲ့စကား။ ျမန္မာမႈစာေရးဆရာႀကီး ဦးေသာ္ဇင္ရဲ႕ ကိုယ္က်ဳိးမဖက္ အမ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္သူဟာ “သူျမတ္”၊ ကိုယ္က်ဳိးမပ်က္ အမ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္သူဟာ “သူလတ္” အဲဒီနီတိညႊန္ၾကားလူသံုးစားတြင္ သင္ကား မည္သူျဖစ္သနည္းဆုိတဲ့ ကဗ်ာကို ရြတ္ဆုိျပၿပီး ကုိယ္တုိင္လည္း ပေဟဠိအေျဖညိႇၾကစို႔လို႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။

ျပည္သူ႔နီတိ ေျခရာေကာက္ၾကၿပီး ေဆာလ်င္စြာ ခရီးေပါက္ေရာက္ၾကေစဖို႔ ေဆာလ်င္စြာပဲ လမ္းျပလမ္းညႊန္ႏိုင္ၾကပါေစ။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ျပည္သူ႔နီတိၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပဆုခ်ီးျမႇင့္မႈ၊ ျမန္မာစာေရးဆရာကလပ္ ႐ြိဳင္ေယာ္ျမန္မာတီးမစ္တို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈတုိ႔ကိုလည္း ေက်းဇူးမွတ္တမ္းတင္ဖြယ္ပါ။

August 31, 2018














Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.