<

ငတ္ေနတဲ့ ပိုးေကာင္

သီေပါၿမိဳ႕နယ္ ဘိုးေတာ္ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိလာသည့္ စစ္ေဘးေရွာင္ျပည္သူမ်ားအား ၾသဂုတ္ ၁၅ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္ Photo း Nang Mwe Seng

သူအိပ္ရာကထေတာ့ နံနက္ ၈ နာရီခြဲေနၿပီ။ သိပ္ေတာ့ေနာက္က်တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္မယ္ မထင္ပါဘူး။ အိပ္ခ်ိန္ေတြ၊ ႏိုးထခ်ိန္ေတြက မတူၾကဘူးကုိး။ သူ႔ဘာသာ လည္ပတ္ေနတဲ့ ေန႔ေတြကုိမ်ား အပိုင္းပိုင္းခုတ္ျဖတ္လို႔ နာရီ၊ မိနစ္ေတြ၊ စကၠန္႔ေတြဆိုၿပီး တံဆိပ္တပ္ၾကရတယ္လို႔။ တကယ္ကုိ အားယားေနတဲ့ ပညာရွင္ႀကီးေတြပဲ။ မေန႔ညက ဘယ္ခ်ိန္အိပ္ေပ်ာ္သြားသလဲဆိုတာေတာ့ သူေသခ်ာမမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရိွတာကေတာ့ ည ၁၁ နာရီေလာက္ျဖစ္မယ္ ဆုိတာကုိပဲ။ ဒါကလည္း ခန္႔မွန္းၾကည့္ရတာပဲ။ တကယ္ေတာ့လည္း သူဘယ္အခ်ိန္အိပ္သလဲဆိုတာဟာ သူ႔အတြက္ေတာင္မွ အေရးႀကီးမေနေတာ့လည္း ဘယ္သူ႔အတြက္မ်ား အေရးႀကီးေနမွာလဲ။ မဟုတ္ဘူးလား။ အသိကုိ ဘ၀က ျပ႒ာန္းတယ္တဲ့။ အင္းသူၾကားဖူးတယ္။ ဟုတ္သလိုလိုပဲ။ ေသခ်ာတာတစ္ခုေတာ့ ရိွတယ္။ သူမဂၢဇင္းတစ္အုပ္ကုိ ၀ါးစားၿပီး အိပ္ရာ၀င္ခဲ့တယ္ဆိုတာပဲ။ ဒါက သူလုပ္ေနက်အလုပ္ေတြထဲက တစ္ခုပါပဲ။ သူလုပ္ေနက်ေတြထဲက တစ္ခုဆိုေတာ့ က်န္ေနတဲ့အလုပ္ေတြ ရိွေသးတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ သူလုပ္ေနက်အရာေတြက စာအုပ္ေတြကုိ၀ါးစားၿပီး အိပ္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သီခ်င္းေတြကုိ၀ါးစားၿပီး အိပ္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ကားေတြကုိ ၀ါးစားၿပီး အိပ္တာ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဘီယာေအးေအးကေလးေသာက္၊ စီးကရက္ေလး႐ိႈက္၊ အဆင့္အတန္းရိွတဲ့ (သူ႔ေပတံအရ) ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက ကဗ်ာေတြကုိ တစ္ပုဒ္ခ်င္း ၀ါးစားပစ္တာပါပဲ။ တစ္ခါတေလေတာ့လည္း ဘာစာမွ မ၀ါးဘဲ အိပ္လိုက္တာေပါ့။ ဒါမ်ိဳးက ျဖစ္ခဲတယ္ေျပာရမလားပဲ။ ခုေနာက္ပိုင္း စာအုပ္ေတြ ၀ါးစားပစ္ရတာ အရသာ သိပ္မရိွေတာ့ဘူး။ ကဗ်ာနဲ႔ စကားေျပေတြေပါ့ေလ။ ေခတ္ႀကီးရဲ႕ ေမာင္းႏွင္မႈထဲမွာ စာေရးဆရာေတြ၊ ကဗ်ာဆရာေတြ က်ဆုံးေနၾကသလားပဲ။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၊ စကားေျပတစ္ပုဒ္ ၀ါးစားရင္း မႀကိဳက္ေတာ့ဘူး၊ ေပါ့ရႊတ္ရႊတ္ႀကီးလို႔ ခံစားရၿပီဆိုတာနဲ႔ အကုန္အန္ထုတ္ပစ္ေတာ့တာပဲ။ ဘီယာေတြေတာ့ ႏွေျမာစရာေပါ့ေလ။

နံနက္စာ တစ္ခုခုစားမွျဖစ္မယ္လို႔ ေတြးမိၿပီးေတာ့မွ အခန္းအျပင္ကုိ မထြက္ခ်င္တာ သတိရသြားတယ္။ ၾကည့္စမ္း။ ဒီေန႔ဟာ မေန႔ကလိုပဲ။ ဗိုက္ပြတ္ရင္း သူ႔မ်က္စိထဲမွာ ေသေသခ်ာခ်ာေပၚေနတာက နာရီတစ္လုံးပဲ။ ခ်က္ခ်င္းပဲ အဲဒီနာရီကုိ အားပါးတရ ၀ါးစားပစ္လိုက္တယ္။ နည္းနည္းေတာ့ အ၀င္ေကာင္းဖို႔လိုတယ္လို႔ တစ္ကုိယ္တည္းေျပာၿပီး စားပြဲေပၚက ေရသန္႔ဘူးကုိ သူလွမ္းယူလိုက္တယ္။ အစမွာေတာ့ ဘူးထဲကေရကုိ ေသာက္ဖို႔ ေတြးထားတာဆိုေပမယ့္လည္း တကယ္တမ္း လက္ထဲေရဘူးေရာက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ သည္းမခံႏိုင္ဘဲ ေရေတြေကာ၊ ေရဘူးေကာ ေသာက္ပစ္လိုက္တယ္။ သူ႔ဗိုက္ထဲမွာ နာရီတစ္လုံးရယ္၊ ေရေတြရယ္၊ ေရဘူးရယ္ အကုန္ေရာေထြးေနၾကတာကုိၾကည့္ၿပီး သူရယ္ေနတယ္။ ဒီေန႔အတြက္ နံနက္စာဟာ လုံေလာက္ပါၿပီလို႔ အားပါးတရ ေတြးေခၚေန တုန္းမွာပဲ သူ႔ဗိုက္ဟာ တစ္ခုခုကုိေတာင္းဆို ေနျပန္တယ္။ “မင္းဟာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးတဲ့ ဗိုက္ပဲ။ မင္းေၾကာင့္လူေတြ ဆံပင္ျဖဴရတာ။မင္းေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းစလုံး က်ဳိးသြားရတာ” လို႔ မေက်မနပ္ သူေျပာလိုက္တယ္။ အသံေတြဟာ သူ႔ပါးစပ္ထဲက တျဖည္းျဖည္း ထြက္က်လာတယ္။ သူကေတာ့ ဒီလိုေျပာဖို႔ ႀကိဳတင္စိတ္ကူးတာေကာ အခုမွေတြးမိၿပီး ေျပာတာေကာ အဲဒါေတြ အေရးမႀကီးပါဘူးလို႔ ေတြးလိုက္တယ္။ မေက်နပ္မႈေတြ၊ အဆင္မေျပမႈေတြ၊ ေအာ္သံေတြျပည့္ေနတဲ့ ေဟာဒီႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးမွာ သူ႔မေက်နပ္ခ်က္ဟာ ဘာမွမဟုတ္ဘူး။ ပါးစပ္ကထြက္လာတယ္။ ခဏေလးအတြင္း ျပန္ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒါပဲ။ ဒါက ခဏခဏျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥမ်ဳိးပဲ။ ဒီေန႔ နံနက္စာအတြက္ေတာ့ ေတာ္ပါေတာ့ ငါ့ေကာင္လုိ႔ ဗိုက္ကုိပြတ္ရင္း ေျပာလိုက္ေပမယ့္ အသံကေတာ့ ထြက္မလာျပန္ဘူး။ ခုတင္ေပၚကုိ သူလွဲခ်လိုက္တယ္။ သူ႔ဗိုက္ကေတာ့ တစ္ခုခုကုိ အျပင္းအထန္ ေတာင္းဆုိေနတုန္းပဲ။

ဟုိတစ္ေန႔ညကဆို ႐ုတ္တရက္ သူႏိုးလာတယ္။ အခန္းထဲက ဖိနပ္ေတြရယ္၊ နံရံမွာခ်ိတ္ထားတဲ့ အက်ႌခ်ိတ္ေတြရယ္၊ တစ္ခုမက်န္ စားပစ္လိုက္မိတယ္။ စားၿပီးလို႔ ေတာ္ေတာ္ၾကာမွ ဟာ ငါ့ဗိုက္ဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး ဆိုးရြားေနပါလား။ ဒီအတိုင္းဆို ငါ့ကုိ ဒုကၡေပးေတာ့မွာပဲလို႔ သူေတြးခဲ့ေသးတယ္။ အခု ေနေတာ့လည္း ဒီဗိုက္ဟာ အရင္ေန႔ေတြကလိုပဲ ငါ့ကုိ ဒုကၡေပးျပန္ပါလားလို႔ ေတြးရင္း အခန္းေထာင့္နားက တီဗြီစင္ႀကီးကုိ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ သူၾကည့္မိသြားတယ္။ မုဆိုးက သားေကာင္ကုိေတြ႕တဲ့အခါ ဘယ္လိုေတြျဖစ္ေနတဲ့ မုဆိုးရဲ႕မ်က္ႏွာမ်ဳိးဟာ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ ႐ုတ္တရက္ ေပၚလာတာကုိ သူသတိထားမိသြားေတာ့ မ်က္ႏွာႀကီးကုိ ပြတ္လိုက္တယ္။ သြားစမ္းပါဆိုတဲ့ စကားလုံးေတြကုိ လက္ေခ်ာင္းႀကီးေတြက အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးတာေပါ့။ ပြတ္ၿပီးတာနဲ႔ သူဟာ လက္ကုိအလန္႔တၾကား ျပန္ၾကည့္လိုက္တယ္။ လက္မကေလးကုိ စုိက္ၾကည့္ရင္း လက္မကေလးဟာ ပါမလာေတာ့ဘူးလို႔ သူခံစားေနရတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔မ်က္လုံးေတြဟာ တီဗီြစင္ႀကီးကုိ ၾကည့္မိျပန္တယ္။ မျဖစ္ဘူး။ ျဖစ္တယ္။ မျဖစ္ရဘူး။ ျဖစ္ရမယ္။ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေပၚလာတာက အမွန္ပဲ။ စင္ေပၚမွာ ေအးတိေအးစက္နဲ႔ စားေကာင္းမယ့္ တီဗီြတစ္လုံးရယ္ ေအာက္စက္တစ္လုံးရယ္ DVD အေခြခ်ပ္ေတြရယ္။ မ်က္နွာလႊဲ လိုက္ေပမယ့္လည္း သြားရည္ေတြက်လာေတာ့ ေထြးပစ္ရမလား၊ မ်ဳိခ်ရမလား၊ ဒီအတိုင္းပဲ ထားရမလားလို႔ သူေတြးေနခ်ိန္မွာပဲ ေနာက္တစ္ေခါက္ သူ႔မ်က္လုံးေတြဟာ တီဗီြစင္ေပၚကို ေရာက္သြားျပန္ေတာ့တယ္။ ပိတ္တယ္။ လႊဲတယ္။ ျပန္ေရာက္တယ္။ ျပန္ထဖို႔ဆိုတာ အလြယ္ကူဆုံး အသက္သာဆုံး ကိစၥဆိုေပမယ့္ သူ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း ရိွေနတယ္။ ျပန္ထၿပီး တစ္ခုခုစားရမယ္ဆိုတာရယ္ သည္းခံၿပီး ဒီအတိုင္းေနရမယ္ဆို တာရယ္ေပါ့။

သည္းမခံေတာ့တဲ့အဆုံး တီဗီြစင္ႀကီးဆီ သူထၿပီးသြားလိုက္တယ္။ တီဗီြဟာ ၂၄ လက္မေလာက္ေတာ့ရိွမွာ။ သူ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ တီဗီြကုိ အရင္စားရမလား။ ဒါမွမဟုတ္ ေအာက္စက္ကုိ အရင္စားရမလားေတြးတုန္း သူ႔ပါးစပ္ထဲ DVD အေခြေတြဟာ တကြၽတ္ကြၽတ္နဲ႔ ကြဲသြားၾကတယ္။ သူ႔ကုိယ္သူ သတိမထားမိတဲ့ အခ်ိန္ခဏေလးအတြင္းမွာ ျဖစ္သြားတဲ့ကိစၥပဲ။ မထူးပါဘူးကြာလို႔ ေတြးၿပီး သူဟာ တီဗီြကုိ ေခါင္းကေန စစားတယ္။ သိပ္မၾကာဘူး။ တီဗီြ မရိွေတာ့ဘူး။ သူသတိထားမိတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ သူ႔ပါးစပ္ထဲမွာ ေအာက္စက္ဟာ ေရာက္သြားျပန္ၿပီ။ အားလုံးၿပီးသြားတာနဲ႔ သူဟာ ခုတင္ရိွရာဆီ တျဖည္းျဖည္း ျပန္ေလွ်ာက္လာတယ္။ သူ႔ဗိုက္ဟာ ၀သလိုလို မ၀သလိုလိုပဲလို႔ သူေတြးမိလိုက္တယ္။ ခုတင္ေပၚေရာက္တာနဲ႔ သူပထမဆုံးလုပ္မိတာက သူ႔ဗိုက္ကုိ တယုတယ သူျပန္ပြတ္မိေနတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ သူဆက္ေတြးေနေတာ့တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ငါစားခဲ့တာေတြ၊ ငါစားခ်င္တာေတြ၊ ငါစားခဲ့ရတာေတြဟာ တကယ္ေကာ အဓိပၸာယ္ရိွရဲ႕လားဆိုတာကုိပဲ။ စဥ္းစားစရာေတာ့ ေကာင္းတာပဲ။ တကယ္ေတာ့ စဥ္းစားတယ္ဆိုတာကလည္း ဗိုက္ကေလးက ျပည့္ေနမွ အားယားေနမွ အဆင္ေျပတာမဟုတ္လား။ ဟုိေျပးဒီေျပး လုပ္ေနရ၊ ဘယ္အခ်ိန္ က်ည္ထိမလဲ ေတြးပူေနရတဲ့ စစ္ေဘးေ႐ွာင္ ျပည္သူတစ္ေယာက္အတြက္ကေတာ့ စဥ္းစားခ်ိန္ ရိွေနမွာ မဟုတ္ဘူး။ စဥ္းစားခ်ိန္ရိွရင္ေတာင္မွ ေျပး၀င္လာမယ့္ က်ည္ဆန္ေတြကေတာ့ စဥ္းစားၾကမွာ မဟုတ္ဘူးေလ။ တကယ္ေတာ့ ဆာေလာင္မႈဆိုတာေတြဟာ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ တည္ရိွေနၾကတာပဲေလ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဆာေလာင္မႈပုံစံေတြကေတာ့ တူၾကမွာမဟုတ္ေပဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆာေလာင္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးက ဘယ္ေတာ့မွ မၿပီးႏိုင္ေတာ့တာပဲ။ ဆာေလာင္မႈေပ်ာက္သြားတဲ့ ခဏေလးအတြင္းမွာေတာ့ အင္းစားတယ္၊ ဆာတယ္ဆိုတာ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူးရယ္လို႔ သူေတြးေနမိတတ္တယ္။ ဒါကလည္း တကယ့္ခဏကေလးပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့လည္း ခါတိုင္းလိုမ်ဳိး ဆာေနရတာပဲ။ ဗိုက္၀တာနဲ႔ပဲ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ဆက္ေတြးေနျပန္တယ္။ ၾကာလာေတာ့ အဲဒီတစ္ပတ္မျပည့္ တျပည့္လည္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာႀကီးကုိ သူသေဘာေပါက္လာတယ္။ အေျဖက ရွင္းရွင္းေလးပဲ။ ဆာတုန္းကတစ္မ်ဳိး၊ ဗိုက္ျပည့္ ေတာ့တစ္မ်ဳိးဆိုတာကုိေလ။ ေနာက္ေတာ့ သူေတြးလာတယ္။ အဲဒီလိုေတြးေနတာေတြက ဘာမွမဟုတ္မွန္း၊ မထိေရာက္မွန္း သူ သိလာတယ္ေလ။ သူသိတာတစ္ခုေတာ့ ရိွတယ္။ ဒါကလည္း ၀ုိးတ၀ါးပါပဲ။ သူမရိွေတာ့ရင္ေတာ့ ဆာေလာင္မႈ မရိွႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတာေလ။ ဒါေပမဲ့ သူမရိွေတာ့ရင္ သူဘယ္ေရာက္သြားလို႔လဲဆိုတာကုိေတာ့ သူမသိျပန္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ မသိတာေတြက မ်ား လိုက္တာလို႔ သူေတြးရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားျပန္ရဲ႕။ သူႏိုးလာေတာ့ ပ်က္စီးေနတဲ့အခန္းကုိ ၾကည့္ၿပီးဟာ ငါဘာေတြလုပ္မိသြားပါလိမ့္ဆိုတဲ့ အေတြးေပၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာသူ႔လက္ဟာ သူ႔ဗိုက္ေပၚမွာ ရိွမေနေတာ့သလို သူဟာ ဒီအခန္းထဲမွာ ရိွမေနေတာ့ဘူး။

အဲဒီ ေပ်ာက္သြားတဲ့သူ႔အစား ႐ိုးသားတဲ့ လူသစ္တစ္ေယာက္ရဲ႕မ်က္ႏွာဟာ အခန္းထဲမွာ ႐ုတ္တရက္ေပၚလာတယ္။ အခိုက္အတန္႔ တစ္ခုေလးအတြင္းမွာ အခန္းထဲကလူသစ္ဟာ ထပ္ေပ်ာက္သြားဦးမယ္ဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။ လူသစ္ဟာ လူေဟာင္းကုိရွာၿပီး အျပစ္တင္ေနတာျဖစ္ျဖစ္ လူေဟာင္းက လူသစ္ကုိရွာၿပီး ေလွာင္ရယ္တာျဖစ္ျဖစ္ သိပ္အေရးႀကီးတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လူသစ္နဲ႔ လူေဟာင္းဟာ အတူတူပဲျဖစ္ျဖစ္ မတူတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ လူသစ္နဲ႔ လူေဟာင္းဟာ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ဘယ္ေတာ့မွ အတူမဆုံႏုိင္ၾကဘူးဆိုတာပါပဲ။ ဆုံၾကရင္ေတာင္မွ လူသစ္နဲ႔လူေဟာင္းတို႔ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ သတိထားမိၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ မေတာ္တဆမ်ား သတိထားမိၾကတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ရင္ေတာ့လည္း အရာရာဟာ ေနာက္က်သြားၿပီဆိုတဲ့ အသိကလြဲလို႔ တျခားအေျဖေတြ ရိွေနမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။

August 25, 2018














Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.