w ဗိသုကာ ရသ - Eleven Media Group <

ဗိသုကာ ရသ

(၁)

ထိုေန႔က ကြၽန္ေတာ္သည္ ဗိသုကာလက္ရာတို႔၏ ေနာက္ကြယ္မွ စိတ္ခံစားမႈမ်ား အေၾကာင္းကို ေတြးေနမိပါသည္။ ထိုမွ တစ္ဆက္တည္း ဗိသုကာလက္ရာတို႔က ေပးသည့္ အလွတရား အေၾကာင္းကိုလည္း ဆက္ေတြးေနမိပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ဗိသုကာလက္ရာတို႔က ေပးသည့္ အလွတရားကိုပင္ ‘ဗိသုကာရသ’ ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ဗိသုကာလက္ရာေတြကေပးသည့္ အလွတရား (၀ါ) ရသ ဆိုသည္မွာ ဘာကိုေခၚပါသလဲဟု ေမးခ်င္ၾကေပလိမ့္မည္။ ‘ဗိသုကာလက္ရာ၏ ရသမွာ ခံစားတတ္သူ ႐ႈျမင္တတ္သူ၏ အႏုပညာဆိုင္ရာ အေတြ႕အၾကံဳ၊ ေလ့လာမႈ၊ ဆည္းပူးမႈတို႔ႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ပါသည္’ ဟု ေဒါက္တာလြင္ေအာင္ (ဗိသုကာ) က သူ၏ ‘ဗိသုကာလက္ရာသ႐ုပ္ႏွင့္ ရသ’ ေဆာင္းပါးထဲမွာ ေရးသားခဲ့ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဗိသုကာလက္ရာကို ၾကည့္႐ႈခံစားသည့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အေတြ႕အၾကံဳႏွင့္ ေလ့လာမႈ အႏုအရင့္၊ အတိမ္အနက္ေပၚ မူတည္ကာ ရသခံစားမႈလည္း အႏုအရင့္၊ အတိမ္အနက္ ကြဲျပားႏုိင္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ေသခ်ာသည့္ အခ်က္ကေတာ့ ဗိသုကာလက္ရာတို႔၏ ေနာက္ကြယ္မွာ ပုန္းကြယ္ေနသည့္ အလွတရားမ်ား မုခ်မလြဲမေသြ တည္ရွိေနသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအလွတရားမ်ားကို ျမင္ႏိုင္သမွ် ျမင္ေအာင္ အစြမ္းရွိသမွ် ႀကိဳးစားၾကည့္ရမည္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ တာ၀န္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ၿပီဆိုလွ်င္ ဗိသုကာအလွ (၀ါ) ရသကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမင္ပါၿပီ။

(၂)

ဗိသုကာလက္ရာေတြက ေပးသည့္ အသိတရားအေၾကာင္းကို ရွင္းျပဖို႔ရန္အတြက္ အေကာင္းဆံုး ဥပမာသည္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိင္း ႏွစ္သက္သေဘာက်သည့္ ပုဂံမွေစတီပုထိုး ဂူဘုရားမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ပုဂံေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈနယ္ေျမသို႔  ကြၽန္ေတာ္ ေလးေခါက္ေရာက္ဖူးသည္။ ေရာက္တိုင္းလည္း အံ့ၾသရသည္။ ၾကည္ႏူးရသည္။ ၾကည္ညိဳရသည္။ ပီတိျဖစ္ရသည္။ ေလးေခါက္စလံုး ထိုကဲ့သို႔ပင္ ခံစားရသည္။ ဒါက ပုဂံကေပးသည့္ ခံစားမႈ။ ပုဂံရသ ျဖစ္သည္။

ပုဂံေဒသရွိ ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကား ေလွ်ာက္သြားခိုက္မွာ ေရွးပုဂံေခတ္ကို ျပန္ေရာက္သြားကဲ့သုိ႔ ခံစားရသည္။ ပုဂံႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြ သတိရသည္။ ပုဂံေခတ္က ရွင္ဘုရင္ေတြ၊ မိဖုရားေတြ၊ မွဴးမတ္ေသနာပတိေတြ၊ တုိင္းသူျပည္သား ပုဂံသားေတြကို လြမ္းဆြတ္မိသလိုလို ခံစားရသည္။

ကြၽန္ေတာ့္အျမင္မွာေတာ့ ပုဂံသည္ ဘုရားဖူးသလို ရွိခိုးဦးခ်ၿပီး ထျပန္ရသည့္ ေနရာမဟုတ္။ ပုဂံရွိ ေစတီပုထိုး ဂူဘုရားမ်ား၏ အံ့ၾသဘနန္း ဆန္းၾကယ္လွသည့္ ဗိသုကာလက္ရာမ်ားကို ေငးေမာရင္း တစိမ့္စိမ့္ခံစား ေပ်ာ္၀င္ရသည့္ ေနရာမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ပုဂံဗိသုကာအလွသည္ ၾကည့္ေလ ၾကည့္ေလ နက္႐ိႈင္းလာေလ စီးေမ်ာနစ္၀င္လို႔ မဆံုးေလေသာ အလွတရား တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ ပုဂံ၏ အလွထဲသို႔ ကြၽံ၀င္သြားၿပီဆိုလွ်င္ ျပန္ဆြဲႏႈတ္လို႔ မလြယ္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ပုဂံက ညႇိဳ႕ခ်က္ျပင္းလွသည္ဟု ဆိုရမည္။ ပုဂံေစတီပုထိုးတို႔၏ အုတ္ခ်ပ္မ်ား၊ ကႏုတ္ပန္းမ်ား၊ ဇာျပတင္းမ်ား၊ အလင္းေပါက္မ်ား၊ အထြတ္အတင္ အခြၽန္အတက္၊ အေကြးအေမာ့ အေကာ့အပ်ံ စေသာ ဗိသုကာ လက္ရာဟန္တို႔သည္ ေရာက္လာသူတို႔၏ မ်က္လံုးအစံုကို လႊဲဖယ္မသြားႏိုင္ေအာင္ ညႇိဳ႕ေလေတာ့၏။ ထို႔အျပင္ စိတ္သိညာဥ္ တစ္ခုလံုးကိုလည္း သိမ္းက်ဳံးဆြဲငင္ ထားေလေတာ့၏။ ပုဂံသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို လက္ယပ္ေခၚ၏။ အနားမွာ ထိုင္ခိုင္း၏။ စကားတတြတ္တြတ္ ဆို၏။ ထိုအခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ပါးစပ္အေဟာင္းသားႏွင့္ ေငးေနရပါေတာ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ပုဂံသည္ တို႔ေဆးႏွင့္ တူ၏။ ပုဂံတို႔ေဆးမိလွ်င္ ႐ုန္းထြက္ဖို႔ မလြယ္ေတာ့ေခ်။

ဗိသုကာ အလွတို႔ေဆး။ ဗိသုကာ ရသတို႔ေဆး။

(၃)

ပုဂံဗိသုကာ အလွအေၾကာင္း စဥ္းစားမိသည့္အခါ ဗိသုကာ ေ၀ဖန္ေရးဆရာႀကီး တစ္ေယာက္ကို ကြၽန္ေတာ္ သတိရသြားသည္။ အဂၤလိပ္ အႏုပညာႏွင့္ သုခုမေ၀ဖန္ေရး ဆရာႀကီး ဂြၽန္ရပ္စကင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ ၁၈၁၉ ခုႏွစ္မွာေမြးၿပီး ၁၉၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါသည္။ သူကိုယ္တိုင္က ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ပန္းခ်ီေ၀ဖန္ေရး၊ ပန္းပုေ၀ဖန္ေရး၊ ဗိသုကာေ၀ဖန္ေရး က်မ္းေပါင္းမ်ားစြာ ျပဳစုခဲ့သူလည္းျဖစ္သည္။ သူ႔အေၾကာင္းကို ဆရာျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္သည့္ ‘ဧကရာဇ္တို႔၏ ဘ႑ာတိုက္မ်ား’ စာအုပ္ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ဖတ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

သူ၏ ၁၈၄၉ ခုႏွစ္ထုတ္ ‘ဗိသုကာပညာအတြက္ မီးအိမ္ခုနစ္လံုး’ က်မ္းသည္ ဗိသုကာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ စံျပဳရေသာ က်မ္းတစ္ေစာင္ဟု ဆိုၾကပါသည္။ ရပ္စကင္းသည္ အဆုိပါ က်မ္းထဲမွာ အႏုပညာလက္ရာ တစ္ခုကို ေ၀ဖန္သည့္အခါ လက္ရာသတ္သတ္တင္မဟုတ္ ဖန္တီးသူ အႏုပညာရွင္၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုလည္း ထည့္သြင္း အကဲျဖတ္နည္းသည္ ရပ္စကင္းက စတင္အသံုးျပဳခဲ့ေသာနည္းဟုလည္း ဆိုၾကပါသည္။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ‘ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္’ အက္ေဆးထဲမွာ ေရႊတိဂံုေစတီႏွင့္ ေရႊစည္းခံုေစတီႏွစ္ဆူ၏ ဗိသုကာလက္ရာမ်ားကို ႏိႈင္းယွဥ္သံုးသပ္ ျပခဲ့ပါသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ အဆိုပါ သံုးသပ္ခ်က္တြင္ ရပ္စကင္း၏ အႏုပညာ ေ၀ဖန္ေရး နိႆရမ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈ ပါ၀င္ေနသည္ဟု ဆရာျမသန္းတင့္က သူ၏စာအုပ္ထဲမွာ ထည့္သြင္းေရးသား ထားသည္ကို ဖတ္လိုက္ရေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္ အံ့ၾသသြားပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ‘ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္’ အက္ေဆးကို ကြၽန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားသြားပါသည္။ ပုဂံ၏ ဗိသုကာအလွကို ဆရာ မည္ကဲ့သို႔ ျမင္ခဲ့ပါသနည္း။

(၄)

ဆရာေဇာ္ဂ်ီသည္ ပုဂံသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ေရႊစည္းခံုသို႔သြားသည္။ ေရႊစည္းခံုကို တစိမ့္စိမ့္ ၾကည့္သည္။ ထိုအခါ ဆရာ့အေတြးထဲ ေပၚေပါက္လာပံုကို “ေရႊစည္းခံုေစတီေတာ္သည္ သပၸာယ္လွပါေပသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေရႊစည္းခံုေစတီကို ၾကည္ညိဳေနရာမွ ေရႊစည္းခံုသပၸာယ္ပံုကို ဆင္ျခင္ေနမိသည္။ ေရႊစည္းခံု၏ သပၸာယ္ပံုသည္ ေရႊတိဂံု၏ သပၸာယ္ပံုႏွင့္ မတူပါတကား။ ယွဥ္ၾကည့္ေလေလ မတူေလေလပါတကား” ဟု ေရးျပခဲ့ပါသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ေရႊစည္းခံုႏွင့္ ေရႊတိဂံုကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္သည္။ ထုိကဲ့သို႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရာမွ ဘုရားႏွစ္ဆူ၏ ေနာက္ခံသမိုင္း တို႔ကိုပါ ျပန္ၾကည့္သည္။ ဘုရားတည္သည့္ေခတ္ ႏွစ္ေခတ္ကို စူးစမ္းသည္။

‘ေရႊတိဂံု၏ ပံုေတာ္သည္ ေျပျပစ္သည္။ ႏြဲ႕ေႏွာင္းသည္၊ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ျဖစ္သည္။ ေရႊတိဂံုကို မြမ္းမံတည္ေဆာက္ေသာ ေခတ္သည္ အေၾကရပ္တြင္ စစ္မက္မရွိေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္။ တိုင္းသူျပည္သားတို႔ စိတ္ေအး လက္ေအး ေနၾကရေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္’ ဟု သံုးသပ္သည္။ ‘ေရႊတိဂံုေစတီ၏ ပံုေတာ္ေျပျပစ္ျခင္း၊ ႏြဲ႕ေႏွာင္းျခင္း၊ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ ျဖစ္ျခင္းတို႔သည္ ထိုေခတ္၏ သေဘာကိုလည္းေကာင္း၊ ထိုတုိင္းသူ ျပည္သားတို႔၏ သေဘာကိုလည္းေကာင္း၊ ထိုမင္း၏ သေဘာကိုလည္းေကာင္း မလြန္ဆန္ႏိုင္ေသာ ပန္းရံပ်ံတို႔၏ လက္ရာပင္ ျဖစ္ေလစြ’ ဟု ေကာက္ခ်က္ ခ်လိုက္ပါသည္။

ထို႔အတူ ေရႊစည္းခံုကို သံုးသပ္ရာတြင္လည္း ေရႊစည္းခံုကို ရွင္အရဟံႏွင့္ အေနာ္ရထာတို႔ ဦးေဆာင္တည္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုအခ်ိန္က တုိင္းသူျပည္သားတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရး၊ သာသနာေရးတုိ႔တြင္ စိတ္ဓာတ္ တက္ၾကြေနၾကေၾကာင္း ေရးျပရင္း ‘မုခ္ဦးျခေသ့ၤ႐ုပ္ ျပည့္ၿဖိဳးျခင္း၊ ခြန္အားႀကီးျခင္းတုိ႔သည္ ထိုေခတ္၏ သေဘာကိုလည္းေကာင္း၊ ထိုတိုင္းသူျပည္သားတို႔၏ သေဘာကိုလည္းေကာင္း၊ ထိုမင္းႏွစ္ပါး၏ သေဘာကိုလည္းေကာင္း မလြန္ဆန္ႏိုင္ေသာ ပန္းရန္ပ်ံတို႔၏ လက္ရာပင္ ျဖစ္ေလစြ။ ေရႊစည္းခံုေစတီ၏ ပံုေတာ္ၾကံ့ခိုင္ျခင္း၊ ထက္ျမက္ျခင္း၊ တက္ၾကြအားရဖြယ္ ျဖစ္ျခင္းသည္လည္း ထိုသို႔ေသာ ပန္းရန္ပ်ံတို႔၏ လက္ရာပင္ ျဖစ္ေလစြ။’ ဟု ေကာက္ခ်က္ဆြဲျပ လိုက္ပါသည္။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီသည္ ဗိသုကာလက္ရာကို ဦးစြာၾကည့္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေနာက္ခံသမုိင္းေၾကာင္းကို ျပန္လည္ ေျခရာေကာက္သည္။ ထို႔ေနာက္မွ ဗိသုကာပညာရွင္ႏွင့္ အလွဴရွင္မင္းတို႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထားကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္ျခင္းသည္။ တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ ဗိသုကာလက္ရာ (အက်ဳိး) သည္ ပညာရွင္ႏွင့္ မင္းတို႔ ၏ ေစတနာ (အေၾကာင္း) ေၾကာင့္ ဤသို႔ ဤပံု ေပၚထြက္လာရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ရွင္းျပေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ပုဂံ၏ ဗိသုကာလက္ရာအလွသည္ ငုပ္ရာမွ ေပၚလာသည္။ ေမွာင္ရာမွ လင္းလာသည္။ မထင္မရွား မႈန္၀ါးေနရာမွ ျပတ္ျပတ္သားသား ထင္ရွားလာပါသည္။

ဒါသည္ပင္လွ်င္ ပုဂံအလွ၊ ပုဂံရသ၊ ဗိသုကာအလွ၊ ဗိသုကာရသ။

(၅)

ေနာက္တစ္ေခါက္ ပုဂံကိုေရာက္လွ်င္ ဂြၽန္ရပ္စကင္း ေလ့လာနည္းကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီ အသံုးျပဳၿပီး ၾကည့္သလို ပုဂံကို ျပန္ၾကည့္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ထဲမွာ ေတးထားလုိက္ပါသည္။

တကယ္ေတာ့ ပုဂံမွမဟုတ္ ဗိသုကာလက္ရာမွန္သမွ်ကို ၾကည့္တတ္ေအာင္ ဆရာႀကီးႏွစ္ဦးစလံုးက ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပၿပီးၿပီ မဟုတ္ပါလား။

June 14, 2018














Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.