<

ခင္ေမာင္ရင္ ကြယ္လြန္ျခင္း ေလးႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ

ဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္ႏွင့္ သူ၏ လက္ရာပန္းခ်ီကားတစ္ခု(ပီးၾကံဳ Facebook မွ)

“သမုိင္း၌ အႏုပညာေျပာင္ေျမာက္ခဲ့ ေသာေခတ္၊ အႏုပညာ ဆုတ္ယုတ္ခဲ့ေသာ ေခတ္ဟူ၍ ရွိစျမဲပင္၊ အႏုပညာေျပာင္ေျမာက္သည့္ေခတ္၌ အႏုပညာရွင္သည္ ေခါင္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ အႏုပညာဆုတ္ယုတ္  ေသာေခတ္၌အႏုပညာရွင္သည္ ေနာက္လုိက္ျဖစ္ခဲ့၏။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္၌ အႏုပညာရွင္မ်ားေခါင္းေဆာင္ေနသည္။ ေနာက္လုိက္ျဖစ္ေနသည္ဆုိသည္မွာ သမုိင္းက မွတ္ တမ္းတင္ေပလိမ့္မည္” ဟု ပန္းခ်ီဦးခင္ေမာင္ရင္က ဆုိခဲ့သည္။

‘ေျပာင္ေျမာက္ေသာ အႏုပညာလုပ္ရပ္မ်ားသည္ ကမၻာ့အႏုပညာေရစီးေၾကာင္းကုိ လႊမ္းမုိးစျမဲပင္။ တစ္ပါးသူမ်ားကုိ လႊမ္းမုိးႏုိင္ေအာင္ လုပ္စရာမလုိ။  မိမိဘာသာ ထြန္းေျပာင္ရန္သာ လုပ္စရာလုိေပမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္  ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏အႏုပညာမ်ား မထြန္းကား မေျပာင္ေျမာက္သည္မွာ အႏုပညာသတၱိရွိ သူမ်ားရွားပါးေနၿပီလားဟု ကြၽန္ေတာ္ေတြးမိသည္’ဟုလည္း အႏုပညာစံေဆာင္းပါးတြင္  ေရးသားခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ခင္ေမာင္ရင္သည္ အေရာင္ကုိအသုံးခ်၍ အႏုပညာကုိ ဖန္တီးခဲ့သည္။ အေရာင္ႏွင့္စကားေျပာခဲ့သည္။ သူ၏အခ်စ္သည္ အေရာင္ျဖစ္ခဲ့သည္။ “အေရာင္ဟာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းခ်ီဟာ အေရာင္” ဟု ဆုိခဲ့ေလသည္။

ဦးခင္ေမာင္ရင္ (ဟင္နရီ) ကုိ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္တြင္ ပဲခူးတုိင္း၊ သာယာကုန္းရြာတြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ မိဘမ်ားမွာအုိင္းရစ္ကျပား ဖရန္႔ဆီ၀ဲလ္ႏွင့္ ေဒၚျမသီတုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။အဘုိးျဖစ္သူမွာ ျမန္မာျပည္ကုိသိမ္းစဥ္က အဂၤလိပ္စစ္တပ္၏ဗုိလ္မွဴးဂြ်န္ဆီ၀ဲလ္ျဖစ္သည္။ ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ အသက္ တစ္ႏွစ္ခြဲအရြယ္ကပင္ ဖခင္၏အစ္မျဖစ္သူ ေဒၚခင္သက္တင္ ( ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ ပုံစံထုတ္သူ ဗိသုကာပညာရွင္ ဦးတင္၏ ဇနီး) ႏွင့္အတူ ၈၂ အင္းလ်ားလမ္းတြင္ေနထုိင္သည္။ ဗိသုကာပညာရွင္ဦးတင္မွာ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ဖခင္ ဖရန္႔ဆီ၀ဲလ္ႏွင့္ေက်ာင္းေနဘက္မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ဖရန္႔ဆီ၀ဲလ္ထံ လာလည္ရင္း ေဒၚခင္သက္တင္ႏွင့္ ေမတၱာမွ်ခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။ ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ TTC တြင္ စတင္ပညာသင္ၾကားခဲ့ၿပီး ပန္းခ်ီသင္ၾကားေပးသည့္ဆရာမွာ ပန္းခ်ီဦးလွေဘာ္ ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီဦးလွေဘာ္ထံမွ ပန္းခ်ီသင္ခန္းစာသာမက ႐ိုးသားမွန္ကန္မႈ၊ တိက်ျပတ္သားမႈ၊ ႐ိုးသားမႈ၊ မိမိကုိယ္မိမိ အရွိအတုိင္း ျမင္ႏုိင္မႈ စသည့္ ဘ၀သင္ခန္းစာမ်ားပါ သင္ယူခဲ့သည္။ ‘ထုိဆရာ၏ ႐ိုးသားမႈ၊ ျပတ္သားမႈ၊ ရွင္းလင္းမႈႏွင့္ ေမတၱာတရားမ်ားကုိ ကြၽန္ေတာ္ရရွိခဲ့သည္။ ထုိဆရာကုိ မည္သူမွ်မသိ။ ေအာင္စုိး၏ ဆရာလည္းျဖစ္ခဲ့၏’ဟု ဆုိခဲ့သည္။

TTC တြင္ ငါးတန္းေအာင္ၿပီးေနာက္  ျပင္ဦးလြင္ရွိ စိန္႔မုိက္ကယ္ေက်ာင္းတြင္ ဆက္လက္ပညာဆည္းပူးခဲ့သည္။ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္ မက္ထရစ္ေအာင္ေသာအခါ ရန္ကုန္စက္မႈ တကၠသုိလ္တြင္ ဗိသုကာပညာကုိ သင္ၾကားခဲ့သည္။ အတန္းထဲတြင္ စာေတာ္ေသာ၊ ထူးျခားေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအျဖစ္ အမ်ားက သေဘာက်ခဲ့ၾကသည္။  ဗိသုကာသင္ဆရာ  ဂြၽန္ဆင္ဆီမွ မြန္ဒရီယန္ပန္းခ်ီဆြဲပုံကုိ ၾကားသိခဲ့ရၿပီး မြန္ဒရီယန္ကုိႏွစ္သက္လာခဲ့သည္။ မြန္ဒရီယန္၏ပန္းခ်ီကားမ်ားကုိ တုပေရးဆြဲ ၿပီး အတန္းထဲတြင္ ခ်ိတ္ထားခဲ့သည္။ ဂ်က္ဆင္ပိုေလာ့၊ မုိဒီကလ်ာနီတုိ႔လည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ ဦးေလးျဖစ္သူ ဗိသုကာဦးတင္၏ ကုမၸဏီတြင္ အလုပ္၀င္သည္။ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ေက်ာင္းသားဘ၀တြင္ စာေရးဆရာႀကီးသိန္းေဖျမင့္၏  အိမ္ဒီဇုိင္းကုိ ဆြဲေပးခဲ့သည္။ ထုိစဥ္က အစ္မ၀မ္းကြဲ ဆယ္လီက ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ဗဟုိဘဏ္အႀကီးအကဲ ဦးစံလင္းႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ရာ ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ ဦးစံလင္းထံမွ အေနာက္တုိင္း ဂႏၴ၀င္ဂီတ ဗဟုသုတမ်ားကုိၾကား သိခဲ့ရသည္။

ပန္းခ်ီဦးနန္းေ၀ထံ မၾကာခဏသြားလည္ခဲ့ၿပီး ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီအေၾကာင္းမ်ားကုိ သိခဲ့ရသည္။ ထုိစဥ္က စာေပဗိမာန္ပန္းခ်ီျပပြဲမ်ားကုိလည္း သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈေလ့လာခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ဘေဆြ၏ ဖဆပလ တုိက္ခန္းမ်ားရွိ ကေလးမ်ား ေခြလွိမ့္ေနပုံပန္းခ်ီကုိအား “အဲဒါ ကြၽန္ေတာ့္၏ Inspiration ပဲ”ဟု ဆုိခဲ့သည္။ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဗိသုကာ ဘြဲ႕ခဲ့ၿပီးဗိသုကာဦးတင္၏ကုမၸဏီတြင္ လစာေကာင္းေကာင္းျဖင့္ အလုပ္၀င္ခဲ့သည္။ ဦးတင္၏ကုမၸဏီတြင္ လအနည္းငယ္သာလုပ္ခဲ့ၿပီး အိမ္ပုံစံတစ္ခုစီအတြက္ ေငြ ၃၀၀၀ ျဖင့္ အိမ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ ဒီဇုိင္းဆြဲေပးခဲ့သည္။ ရသည့္ေငြမ်ားကုိ ဆီေဆးႏွင့္ စုတ္တံမ်ား၀ယ္ယူရာ တြင္အသုံးျပဳခဲ့သည္။ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ပထမဆုံး ဆီေဆးကားကုိ စာေရးဆရာႀကီးသိန္းေဖျမင့္ကပင္ ၀ယ္ယူသြားခဲ့သည္။ ဒကၠာ (ယခု-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္) ရွိ အေမရိကန္ဗိသုကာ ကုမၸဏီ႐ုံးခြဲတစ္ခုတြင္ ၁၈ လၾကာ အလုပ္လုပ္ခဲ့သည္။ ဒကၠာတြင္ရွိစဥ္  အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ႐ုပ္ရွင္မ်ားအတြက္ အခ်ိန္ေပးခဲ့သည္။  အိႏိၵယဒါ႐ုိက္တာႀကီး  Satyajit Ray ၏  The World of Apu ကုိၾကည့္ကာ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္လွ်င္ ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္မည္ဟု ရည္ရြယ္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္သုိ႔  ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ၈၂ အင္းလ်ားလမ္းတြင္ မေနေတာ့ဘဲ ဗိသုကာ ေရာင္းရင္းမ်ား တည္ေထာင္ထားသည့္ Al (Architetcs Incorporated) သုိ႔ သြားေနခဲ့သည္။

အိမ္မွလူႀကီးမ်ားက အစုိးရ၀န္ထမ္း လုပ္ေစခ်င္ေသာ္လည္း ဦးခင္ေမာင္ရင္က ေလွ်ာက္လႊာကုိ ရက္လြန္မွ သြားတင္ခဲ့သည္။ ေရာင္းရင္းမ်ားက အိမ္ဒီဇုိင္းပုံစံမ်ားဆြဲေနခ်ိန္တြင္ ဦးခင္ေမာင္ရင္က ဂႏၴ၀င္ေတးသြားမ်ားဖြင့္ ကာ ပန္းခ်ီကုိ စိတ္အားထက္သန္စြာေရးဆြဲေနခဲ့သည္။ AI သုိ႔ လာေရာက္ၾကေသာစာေပ၊ ပန္းခ်ီ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတအႏုပညာအသုိင္းအ၀ိုင္း မွပုဂိၢဳလ္မ်ားႏွင့္ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ ရင္းႏွီးသည့္မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္သြားခဲ့ၾကသည္။  ဗိသုကာဦးဘုိႀကီးက “ဒီလုိဗ်ာ ခင္ေမာင္ရင္က AI ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္မဟုတ္ဘူး။ သူက အဲဒီမွာ ဗိသုကာအေနနဲ႔မရွိဘူး။ သူက ဗိသုကာအလုပ္ မလုပ္ဘူး။  အဲဒီမွာေနတာပဲရွိတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူ႔မိတ္ေဆြအသုိင္းအ၀ုိင္းက်ယ္ျပန္႔လာတယ္။ သူတုိ႔အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ အခန္းထဲမွာငါးပိသိပ္၊ ငါးခ်ဥ္သိပ္ပဲ။ သူ႔လူေတြ က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႐ုံးခန္းကုိသိမ္းပုိက္လုိက္တာ”ဟုအမွတ္ရခဲ့သည္။ သံတမန္အသုိင္းအ၀ုိင္းမွ ပုဂိၢဳလ္မ်ားလည္း AI သုိ႔ လာကာ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ပန္းခ်ီကားမ်ားကုိ ၀ယ္ယူခဲ့ၾကသည္။ ပုံတူပန္းခ်ီမ်ား အပ္ခဲ့ၾကသည္။ အဂၤလိပ္စကားကုိကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ေျပာႏုိင္၊ ဗဟုသုတလည္းၾကြယ္၀သည့္ ဦးခင္ေမာင္ ရင္ကုိအေပါင္းအသင္းမ်ားက သေဘာက်ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၆၂  ခုႏွစ္တြင္ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ ပထမဆုံးပန္းခ်ီျပပြဲကုိ အေမရိကန္ေကာင္စစ္၀င္ မစၥတာရွေနးအိမ္တြင္ ျပသခဲ့သည္။

၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ာမန္အင္ေဖာ္ေမးရွင္းစင္တာ ဂုိေထးေဟာက္စ္တြင္ ပန္းခ်ီေအာင္စုိး၊ ဦးခင္ေမာင္(ဘဏ္)၊ ကုိေရႊေအာင္သိမ္း၊ အုပ္ႀကီးတုိ႔ႏွင့္တြဲ၍ ျပပြဲျပဳလုပ္ခဲ့သည္။  ပထမဆုံး ေမာ္ဒန္သီးသန္႔ျပပြဲဟု လူသိမ်ားခဲ့သည္။ ထုိပဲြျပသခဲ့ေသာ ဦးခင္ေမာင္ရင္ကားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေပၚသစ္က “ခင္ေမာင္ရင္သည္ ဗိသုကာအတတ္ျဖင့္ အသက္ေမြးသူျဖစ္၏။ သူ႔လက္ရာအားလုံးတြင္ ဗိသုကာတစ္ေယာက္၏အျမင္သည္ အထင္းသားေပၚေနသည္။ ဗိသုကာတစ္ေယာက္၏ ခုိင္မာတိက်မႈ၊ သပ္ရပ္ေသခ်ာမႈသည္ ေပၚလြင္သည္။ လူ႔လက္ရာမ်ားအနက္ က်ဴဘစ္ဇင္ေခၚ မ်ဥ္းေၾကာင္းမ်ဥ္းကြက္ ေထာင့္ေျမႇာက္ထုထည္ေရးနည္းျဖင့္ ေရးထားေသာ လက္ရာမ်ားသည္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းသည္။ ဥပမာ -လိုဏ္ဂူ’ ဟု သုံးသပ္ခဲ့သည္။   ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ ဆရာဦးခင္ေမာင္ (ဘဏ္) ထံမွ ကမၻာ့ပန္းခ်ီသမုိင္း၊ ပန္းခ်ီအယူအဆမ်ားကုိ ၾကားနာခဲ့သည္။ “ေခတ္ေပၚ ပန္းခ်ီအေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံရပ္ျခားက ေခတ္ေပၚပန္းခ်ီ ဆရာေတြအေၾကာင္းဦးခင္ေမာင္က အရက္ေသာက္ရင္း ပုိ႔ခ်ေတာ့တာပဲ”ဟုအမွတ္ရခ့ဲသည္။ စာေရးဆရာႀကီးဦးသိန္းေဖျမင့္က “ သူ ပန္းခ်ီဆြဲကာစက ကြၽန္ေတာ့္ကုိ သူ႔လက္ရာ တစ္ပုံလာေပးတယ္။ အိမ္မွာဆြဲဖုိ႔တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္က မႀကိဳက္လုိ႔မဆြဲခဲ့ဘူး။ သူတုိ႔ စိတၱဇပန္းခ်ီကုိ ကြၽန္ေတာ္ နားမလည္လုိ႔ မႀကိဳက္တာပဲလုိ႔လည္းေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့  ေခတ္သစ္ ပန္းခ်ီျပပြဲမ်ားမွာသူ႔လက္ရာမ်ားကုိေတြ႔လာရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ နားလည္စျပဳ ၿပီ ထင္ပါရဲ႕”ဟုဗုိလ္တေထာင္သတင္းစာတြင္  ေရးခဲ့သည္။

ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္အထိ ပန္းခ်ီကားအေရးက်ဲသြားခဲ့ၿပီး ေအာင္စည္အဂၤလိပ္စာက်ဴရွင္ ဆရာဘ၀ျဖင့္ ေအးေဆးတိတ္ဆိတ္စြာ ေနထုိင္ခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီဆြဲျခင္း၊ ဂႏၴ၀င္သီခ်င္းမ်ား ကုိ နားေထာင္လ်က္ တပည့္မ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ပုိက္ေနခဲ့သည္။ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ေက်ာင္းသူ ေဟာင္းတစ္ဦးက “ဆရာက အရမ္းသေဘာေကာင္းတာ။ ဆရာ့အိမ္မွာ ျမက္ေတြေရာ၊ အပင္ေတြေရာ၊ တစ္ခါ စာသင္ေနတုန္း ေျမြ တစ္ေကာင္၀င္လာလုိ႔ ခုံေတြေပၚတက္ ေျပးလုိက္ရတာ”ဟုအမွတ္ရခဲ့သည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ က်န္းမာေရးက်ဆင္းလာသည့္အတြက္ စာသင္ၾကားျခင္းကုိရပ္ခဲ့သည္။ ႐ုတ္တရက္ေလျဖတ္သြားသျဖင့္ ဦးေခါင္းခြံအေပါက္ေဖာက္ၿပီး ေသြးခဲကုိ ထုတ္ယူခဲ့ရသည္။  ေျခေထာက္မေကာင္းသည္မွလြဲ၍ ပကတိအတုိင္း ျပန္က်န္းမာလာခဲ့သည္။ ဗိသုကာပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ “လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေခတ္မွာ တုိးတက္လာဖုိ႔ ျဖစ္လာပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ ေခတ္စနစ္အ ေျပာင္းမွာ Architecture ေပ်ာက္သြားေရာ၊ အဲဒီမွာ ပန္းခ်ီပဲဆြဲေနေတာ့တယ္”ဟုဆုိခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီကားေရာင္းရသည့္ပုိက္ဆံမ်ားကုိ ဘီစကြတ္သံပုံးထဲတြင္ ထည့္သည္။ စာအုပ္ၾကားတြင္ ညႇပ္ထားသည္။ အိမ္သုိ႔လာေသာ ဧည့္သည္မ်ားကုိ လက္ဖက္ရည္ႏွင့္ ကိတ္မုန္႔ မွာေကြၽးသည္။ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ ယုိင္ေနေသာ အိမ္ကုိ သူမသိေအာင္ အေပါင္းအသင္းမ်ားက ျပင္ဆင္ေပးခဲ့ၾကကုိ အိမ္အေဟာင္းကုိသာ ျပန္လုိခ်င္ေၾကာင္း ေအာ္ဟစ္ခဲ့သည္။

ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ ပန္းခ်ီ၊ ဗိသုကာ၊ လူပုဂိၢၢဳလ္ဆုိင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ားစြာေရးသား ခဲ့သည္။ ဂ်ဳိက္စ္၊ ကမူး၊ ကပ္ဖကာတုိ႔၏စာမ်ားကုိႏွစ္သက္သည္။ သူ၏တန္ဖုိးႀကီးပန္းခ်ီစာအုပ္မ်ားကုိဖတ္႐ႈလုိသူမ်ားအား ေပးပစ္ေလ့ရွိသည္။ “သီ၀ရီစာအုပ္မရွိဘူး။ ငါ့ေခါင္းထဲမွာပဲရွိတယ္” ဟုဆုိခဲ့သည္။ ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ ပန္းခ်ီကုိ လြတ္လပ္တကာ့ အလြတ္လပ္ဆုံးေရးဆြဲခဲ့သည္။ ကုိယ္တုိင္ေရးပုံတူမ်ား၊ ဘုရား၊ ဘုန္းႀကီး၊ မိတ္ေဆြမ်ား၏ Portrait မ်ား၊ ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပန္းခ်ီကားမ်ားစသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းအရာအစုံ ကုိ ေပါ့ပါးလြတ္လပ္စြာေရးဆြဲခဲ့သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပုံတူစီးရီးသည္ ျမန္မာ့ပန္းခီ်သမုိင္းတြင္ မွတ္တုိင္သစ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ သည္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ပန္းခ်ီ ျပပြဲသုိ႔ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိယ္တုိင္ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈခဲ့သည္။ အိမ္သုိ႔ထမင္းစားဖိတ္သည္ကုိ ဦးခင္ေမာင္ရင္က အျပင္းအထန္ျငင္းခဲ့သည္။ ဆရာေမာ္လင္းက “ဦးေခါင္းခြဲစိတ္ခံ ထားရသူျဖစ္သည့္အတြက္ သြားလာ စားေသာက္ရာမွာ သာမန္လူေတြလုိ မလြယ္ကူ၊   တုံ႔ေႏွးသည္။ သူ အျပင္းအထန္ျငင္းသည္ႏွင့္   မည္သုိ႔မွ ထပ္မံမဖိတ္ေခၚျဖစ္ေတာ့”ဟု အမွတ္ရခဲ့သည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ ခင္ေမာင္ရင္ ၇၅ ပန္းခ်ီျပပြဲကုိေနာက္ဆုံးအႀကိမ္  ျပသခဲ့သည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ က်န္းမာေရးက်ဆင္းခဲ့သျဖင့္ ေဆး႐ုံတင္ခဲ့ရသည္။ ေဆး႐ုံ နံရံႀကီးသုိ႔ လက္ညႇိဳးထုိးျပကာ  ထုိနံရံႀကီးတြင္ ဆြဲခ်င္ေၾကာင္းဆုိခဲ့သည္။  LAS ဟူေသာ အကၡရာ သုံးလုံးပါသည့္  ဖေယာင္းတုိင္ႏွင့္ ဆြဲထားေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္အား တပည့္ တစ္ဦးကုိ ေပးခ့ဲသည္ဟု  ဆုိသည္။ ဗိသုကာ၊ ဒါ႐ုိက္တာ၊ စာေရးဆရာ၊  ေက်ာင္းဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁၀ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပင္လုံေဆး႐ုံတြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ေလသည္။ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏သူငယ္ခ်င္း စြယ္စုံ၀င္းေဖက ဦးခင္ေမာင္ရင္ မကြယ္လြန္မီတစ္ရက္တြင္ “ခင္ေမာင္ရင္ မင္းဟာ ကမၻာေပၚမွာ  အခ်မ္းသာဆုံးလူတစ္ေယာက္ပဲ”ဟု ေျပာခဲ့သည္။ ဦးခင္ေမာင္ရင္သည္ စြယ္စုံ၀င္းေဖကုိ ျပံဳး၍ၾကည့္ေနခဲ့သည္ဟူ၏။

ရည္ညြန္း

အႏုပညာ-စာ (ခင္ေမာင္ရင္)

အႏုပညာစံ (ခင္ေမာင္ရင္-ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္)

စာေရးသူ၏ မွတ္စုမ်ား

June 14, 2018














Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.