<

ဆိုက္ကားသမား

ေႏြဦးေပါက္လာၿပီဆိုေတာ့ လူက အလိုလိုေနရင္း ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔လာသလို ျဖစ္လာတယ္။ အလုပ္ကလည္း ေထြေထြထူးထူး မရွိလွေတာ့ စာေတြ အေတာ္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ ဖတ္ျဖစ္ေတာ့ ဖတ္မိတာေတြထဲက ထိခိုက္ခံစားမိတာေတြကို ခ်လည္းေရးျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို စာဖတ္လိုက္၊ စာေရးလိုက္ အခိုက္အတန္႔ေတြဟာ စိတ္ႏွလုံးၿငိမ္းေအးေနတဲ့ ကာလေတြပါပဲ။ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း ကိုယ္တြင္း ပဋိပကၡေတြနဲ႔ စိတ္႐ႈပ္စရာေတြခ်ည္းပဲ။ “စာေရးတဲ့ အလုပ္ဟာ မိမိရဲ႕ အတြင္းပဋိပကၡကို ေျဖရွင္းတဲ့ နည္းတစ္နည္း ျဖစ္တယ္” လို႔ ျပင္သစ္စာေရးဆရာ အန္ဒေရေမာ္႐ြိဳင္းက ေျပာတယ္လို႔ တစ္ေနရာရာမွာ ဖတ္လိုက္မိတယ္။ ကိုယ့္ခံစားမႈ၊ ကိုယ့္ျဖစ္တည္မႈနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနလို႔ အေတာ္ေလး သေဘာက်သြားမိတယ္ ။

စာေတြကေတာ့ အမ်ဳိးအစားအစုံကို ဖတ္ေနမိတာပဲ။ မၾကာေသးခင္ကမွ ၀ယ္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္အထပ္လိုက္ထဲကေန ေရြးမေနေတာ့ဘဲ တစ္အုပ္ၿပီး တစ္အုပ္ၾကံဳသလို ဖတ္ေနလိုက္ေတာ့တယ္။ ကဗ်ာစာအုပ္ လက္ထဲေရာက္ရင္ ကဗ်ာ၊ အက္ေဆးစာအုပ္ေကာက္ကိုင္မိရင္ အက္ေဆး၊ ၀တၳဳစာအုပ္ကေတာ့ သိပ္မ၀ယ္ျဖစ္လို႔ ဖတ္ျဖစ္တာ နည္းတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ကဗ်ာ့အသံဆိုတဲ့ စာအုပ္ ေကာက္ကိုင္လိုက္တယ္။ စကိုင္လိုက္မိတာနဲ႔ တစ္ရွိန္ထိုး ဖတ္သြားမိတာပဲ။ ေမာင္သိန္းေဇာ္ အင္ တာဗ်ဴးနဲ႔ ဂ်ဴးကဗ်ာဆရာ ရဟူဒါအမီခိုင္း အင္တာဗ်ဴးေတြ ဖတ္ရတာ အေတာ္သေဘာက်မိတယ္။ စာအုပ္ရဲ႕ ေနာက္ဆုံးမွာ လူမ်ဳိးေအာင္ (မုံရြာ) ေရးတဲ့ အေသမဦးမီ အုတ္ဂူတည္သူ (သို႔မဟုတ္) ႏွလုံးလွကဗ်ာဆရာဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ၿပီး စိတ္ထဲ အေတာ္ခံစားမိလိုက္တယ္။ ကဗ်ာကို စဆုံးဖတ္ၿပီး ေရွ႕ဆက္မဖတ္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ အေတြးေတြက ၀င္ေရာက္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ ကဗ်ာကို တစ္ပုဒ္ခ်င္း အရသာခံၿပီး တစိမ့္စိမ့္ ျပန္ဖတ္မိတယ္။ ကဗ်ာကို ေရးတဲ့သူက ဒိတ္ ဒိတ္ (မုံရြာ) ျဖစ္ၿပီး ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကေတာ့ အိပ္ရာတဲ့။ ကဗ်ာကအပိုဒ္ ငါးပိုဒ္ပဲရွိတဲ့ တိုတိုတုတ္တုတ္ေလးပါပဲ။

၀င္းတံခါးေပါက္၊ ၀ါးလုံးေထာက္ထား
ဟန္႔တား႐ုံဆို ေတာ္ၿပီ။

ဖတ္ေနရင္းနဲ႔ စိတ္က ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ မႏၲ ေလးမွာ ေနခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း၂၀ ေလာက္က အတိတ္ဆီကို ျပန္ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ္က ေတာင္ျပင္လို႔ ေခၚတဲ့ ဘုရားႀကီးနားက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းနားမွာ ေနတယ္။ အဲဒီဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းရဲ႕ မုခ္ေပါက္၀ တံတိုင္းေဘးမွာ မိသားစုေလး တစ္စုကပ္ၿပီးေနတယ္။ တံတိုင္းေဘး ကပ္လ်က္မွာက ေရပုပ္ေျမာင္းရွိတယ္။ အဲဒီ ေရပုပ္ေျမာင္းကို ၀ါးနဲ႔ ခင္းၿပီး အေပၚက မိုးကာနဲ႔ မိုးၿပီး ေနေနၾကတာပါ။ သူတို႔က ေက်ာင္းမုခ္တည့္တည့္မွာရွိတဲ့ ေျမာင္းေပၚ က အုတ္တံတားတိုေလး ေဘးမွာေပါ့။ အဲဒီ ေက်ာင္း၀င္ေပါက္တံတားေလးမွာ လူထိုင္လို႔ရတဲ့ အုတ္ခုံေလးေတြ ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က မၾကာခဏ အဲဒီအုတ္ခုံေလးမွာ သြားသြားထိုင္တတ္လို႔ သူတို႔မိသားစုနဲ႔ ရင္းႏွီးေနတာပါ။ ကိုျမင့္ႏိုင္တဲ့။ သူ႔မိန္းမက မ၀င္းတ့ဲ။ သူတို႔မွာ အရြယ္ေရာက္ေနတဲ့ သားႏွစ္ေယာက္လည္း ရွိတယ္။ အႀကီးက ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ ရွိၿပီး အငယ္ကေတာ့ ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိမယ္ ထင္ပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္လုံး ေက်ာင္းေနတာ မေတြ႔ရဘူး။ အႀကီးေကာင္က မလွမ္းမကမ္း က မီးေသြးေရာင္းတဲ့ ဆိုင္မွာ လက္တိုလက္ေတာင္း ၀င္လုပ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ မ၀င္းက ကြမ္းယာေရာင္းတယ္။ ကိုျမင့္ႏိုင္က ဆိုက္ကားနင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ အရက္ေသာက္တယ္။ သူတို႔အိမ္ကေလးက က်ဥ္းက်ဥ္းက်ဳတ္က်ဳတ္ပါပဲ။ ခုတင္တစ္လုံးေပၚမွာ စုၿပီး အိပ္ၾကတာပဲ။ သူတို႔မွာ ညအိပ္ရင္ ဘယ္၀င္းဘယ္တံခါးမွ ပိတ္စရာ မရွိဘူး။ ကြမ္းယာခုံက ပစၥည္းေလးေတြနဲ႔ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေလးေတြ ခုတင္ေအာက္ထိုးသိမ္းၿပီး ခုတင္ေပၚက ငွက္ေပ်ာအူ ျခင္ေထာင္ႀကီး ခ်ၿပီး အိပ္လိုက္ၾကတာပဲ။

သမီး မိေအး
ေဆးလိပ္ကတ္ေၾကး၊ ညည္းေဘးမွာထား။
ေရာ့ ဆိုကၠားကူရွင္တစ္လုံး
ေခါင္းအုံးဖို႔။

မ၀င္းက တစ္ခါတေလ အေပါက္ဆိုးတာကလြဲရင္ သေဘာေကာင္းပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲက ကြမ္းစားတဲ့ ဦးဇင္းေတြကလည္း သူ႔ဆိုင္မွာပဲ ၀ယ္စားၾကတာမ်ားတယ္။ သူတို႔က ညဆိုလည္း ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မအိပ္ၾကဘူး။ လမ္းေဘးလည္း လူသြား လူလာေတြ လည္းရွိေနေတာ့ သူတို႔မွာ ေစာေစာစီးစီး အိပ္လို႔လည္း မသင့္ဘူးေလ။ လူသြားလူလာပါးၿပီး လူေျခတိတ္ေလာက္မွပဲ သူတို႔မွာ သိမ္းစရာရွိတာေလး ေတြ သိမ္းၿပီး အိပ္ၾကရတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္က မ၀င္းကို “ခင္ဗ်ားတို႔ ညတိုင္း သူခိုးၾကမ္းပိုးေတြရဲ႕ ရန္မေၾကာက္ဘူးလား ဗ်” လို႔ စေတာ့ မ၀င္းက ကြမ္းရြက္ညႇပ္တဲ့ ကတ္ေၾကးကိုေထာင္ျပၿပီး “ဘာေၾကာက္စရာလို လဲ၊ လာရဲလာၾကည့္ေလ။ ဒါနဲ႔ မိသြားမွာေပါ့” တဲ့ ေျပာင္ရင္းက ကတ္ေၾကးကိုတခ်ပ္ခ်ပ္ လုပ္ျပေနေသးတယ္။

သား ငထီက
ဆား ဆီ ပုလင္း ေခါင္းရင္းမွာထား
ဓားကို ဖက္အိပ္ စိတ္ခ်ပါရေစ။

ကိုျမင့္ႏိုင္က ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့သူပါ။ သူ႔ၾကည့္ရင္ေတာ့ သူ႔ဘ၀ကို ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ပ်က္ေနတဲ့ ပုံစံမရွိဘူး။ ညမွာဆို တံတား အုတ္ခုံေလးေပၚမွာ ထိုင္ရင္း အရက္ကေလးေထြေထြနဲ႔ ကြမ္းယာဆိုင္ေလးရဲ႕ ေဘးမွာ မီးေသြးဖိုေလးနဲ႔ ညစာခ်က္ျပဳတ္ေနတဲ့ သူ႔မိန္းမမ၀င္းကို စခ်င္ စေနာက္ေနတာပဲ။ မ၀င္းကေတာ့ “မသာ နင္ ဒီအရည္ေတြပဲ ေသာက္ေန၊ နင္ နင္းရတဲ့ ဆိုက္ကားခက နင္ေသာက္တာနဲ႔ ကုန္တာ၊ နင္ ဘာေသာက္သုံးက်လဲ” ဆိုၿပီး ဗ်စ္ေတာက္ ဗ်စ္ေတာက္နဲ႔။ သူ႔သား အႀကီး ေကာင္က တစ္ကိုယ္လုံး မီးေသြးေတြနဲ႔ ညစ္ေပၿပီး ျပန္လာရင္ “ဟ ငါ့သားက လွလွခ်ည္လားကြ”လို႔ ေျပာၿပီး တဟားဟား ေအာ္ရယ္ခ်င္ ရယ္ေနတတ္တာ။

ကဲ ရွင္မ၊ နင္က
ဒီဆန္တစ္စိတ္၊ ေခါင္းခု အိပ္
ေဆးလိပ္တစ္ဖြာ ေပးစမ္း။

တစ္ခါတစ္ခါ သူတို႔ဟာ ည ၉ နာရီ ထိုး ခါနီးသည္အထိ ညစာ မစားရေသး႐ုံသာမက ညစာထမင္းကို မခ်က္ရေသးတာမ်ဳိးကို ကြၽန္ေတာ္ ၾကံဳဖူးပါတယ္။ ညစာခ်က္ဖို႔ ဆန္ကို သြားမ၀ယ္ရေသးလို႔ပါ။ သူတို႔မွာ ဆန္ကို တစ္ေန႔စာ တစ္ေန႔ သြား၀ယ္ၿပီး ခ်က္စားေန ရတာပါပဲ။ ဆန္ကို အိတ္လိုက္ ၀ယ္ထားဖို႔ဆို တာ သူတို႔ စိတ္ကူးထဲမွာ ရွိပုံမရပါဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဦးဇင္းေတြက သူတို႔ကို သနားေတာ့ ဆြမ္းက်န္ ဟင္းက်န္ေလးေတြ ေပးေလ့ရွိၾကတယ္။ မ၀င္းက ဆင္းရဲသာ ဆင္းရဲတာ ဆန္ၾကမ္းႀကီးေတြကိုေတာ့ မစားႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာေသးတယ္။

ငါလား
ဆိုက္ကားေပၚမွာ အိပ္မယ္ေလ။

တစ္ညမွာေတာ့ ကိုျမင့္ႏိုင္က သူ႔ဆိုက္ကားေပၚမွာ မူးမူးနဲ႔ ပက္လက္ႀကီးလန္ၿပီး သူ႔ မိန္းမကို စေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က တံတား အုတ္ခုံေပၚမွာ ထိုင္ရင္း နားေထာင္ေနရတယ္။ “ေဟ့လူ ခင္ဗ်ား က်ဳပ္မိန္းမကို ေသခ်ာၾကည့္စမ္းဗ်၊ ဘယ္ေလာက္လွသလဲ။ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ရေနတာေတာင္ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ အပ်ဳိေလာက္ေတာ့ ေခါက္ထားလို႔ရတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္ဗ်ာ ဟိုး ေရွးေခတ္ဘုရင္ေတြ ေခတ္ကလို လွတာျမင္လို႔ ေတာ္ေကာက္တဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့လို႔ အဲဒီေခတ္လိုဆိုရင္ က်ဳပ္ မိန္းမလည္း ေတာ္ေကာက္ သြားေလာက္ၿပီဗ်” လို႔ ေျပာၿပီး သူ႔ဟာသူ သေဘာက်ၿပီး ေအာ္ ရယ္ေနေတာ့တာပဲ။ မ၀င္းက “မသာ ဒီေန႔ ဘာေတြ အူျမဴးေနလဲ မသိဘူး”တဲ့။ မ၀င္းရဲ႕ မ်က္ႏွာက သေဘာက်လို႔ ျပံဳးတုံ႔တု႔ံ မ်က္ႏွာ ေပးနဲ႔။ သိပ္မၾကာဘူး ကိုျမင့္ႏိုင္က ဆိုကၠား ေပၚမွာ တခူးခူးနဲ႔ အိပ္ေမာက်သြားေတာ့ေလ ရဲ႕။

ကြၽန္ေတာ္က သူတို႔ မိသားစု ဘ၀ေလးကို ၾကည့္ၿပီး ဓားသြားေပၚက ပ်ားရည္စက္ကို လွ်ာအျပတ္ခံလ်က္ေနၾကသူေတြပဲလို႔ ေတြးေနမိတယ္။ သူတို႔မွာ ဆင္းရဲေပမယ့္လည္း စိတ္ပ်က္အားငယ္ေနတာမ်ိဳးေတြ မေတြ႕ရဘူး။ ဘ၀ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ပဲ ျဖတ္သန္းေနၾကတယ္။ မိန္းမ သံေယာဇဥ္၊ ေယာက်္ား သံေယာဇဥ္၊ သားသမီး သံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔ ရက္ရွယ္ထားတဲ့ သူတို႔မိသားစုေလးဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္လိုက္၊ ျပန္ခ်စ္လိုက္၊ စလိုက္ ေနာက္လိုက္နဲ႔ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာတရားနဲ႔ ဆင္းရဲမႈအေပါင္းကို တြန္း လွန္ေနၾကသူေတြပဲလို႔ ကြၽန္ေတာ္က ျမင္ပါတယ္။ ေနတတ္ရင္ ဘယ္ဘ၀မဆို ေက်နပ္စရာပဲ မဟုတ္လား။ ဘ၀ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆိုတာ ေငြေၾကးနဲ႔ တိုင္းတာ သတ္မွတ္လို႔ မရဘူးေပါ့။

တိုက္ႀကီးတာႀကီး၊ ျခံႀကီး ၊ ကားႀကီးေတြ နဲ႔ ဖိတ္ဖိတ္လက္ေနတဲ့ ဧည့္ခန္းေဆာင္ထဲက ပါးစပ္က ေငြသံေၾကးသံ တခြၽင္ခြၽင္ထြက္ေနတဲ့ မိသားစုတခ်ဳိ႕ဟာ မိသားစု အိမ္တြင္းေရး ျပႆနာေတြနဲ႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ မပါးႏိုင္ ျဖစ္ေနၾကတာ ၾကားဖူးမွာပါ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားေတြ ေခါင္းပါးေနတဲ့အရပ္ဟာ ဘယ္ေနရာမွ ေပ်ာ္ႏိုင္စရာ မရွိဘူးမဟုတ္လား။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့ျခင္းရဲ႕ ေရေသာက္ျမစ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္က ထင္မိပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ဟိုေရာက္ဒီေရာက္နဲ႔ ေနာက္ဆုံး ရန္ကုန္ေရာက္ၿပီး သူတို႔နဲ႔ အဆက္အသြယ္ မရွိေတာ့ဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္လေလာက္က မႏၲေလးကို ကိစၥတစ္ခုနဲ႔ ေရာက္သြားေတာ့ သူတို႔ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရွ႕ကေန ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ျဖတ္သြားလို႔ သူတို႔ေနတဲ့ ေနရာေလးကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘာမွမေတြ႕ရေတာ့ ၊ စိတ္ထဲမွာ အမ်ဳိးအမည္မသိတဲ့ ေ၀ဒနာတစ္ခု ခံစားလိုက္ရတယ္။ သူတို႔ ဘယ္ေတြ ေရာက္ကုန္ပါလိမ့္။ ေအးေလ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ ၾကာခဲ့ၿပီပဲ။ သူတို႔ သားေတြလည္း အရြယ္ေတြေရာက္လို႔ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းေတြနဲ႔ တစ္ေနရာရာမွာ အဆင္ေျပေနေလာက္ေရာေပါ့။ အဆင္ေျပပါေစလို႔ ပဲ ဆုေတာင္းလိုက္မိတယ္။ သူတို႔မွမဟုတ္ ကိုယ္ေနခဲ့တဲ့ ရပ္ကြက္ဟာလည္း အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ၿပီပဲ။ တခ်ိဳ႕အိမ္ေတြက တိုက္ေတြျဖစ္လို႔။ ဆိုင္ေတြကလည္း အရင္ကထက္ ပုိမ်ားေနတယ္။

ကဗ်ာကေတာ့ ၿပီးသြားပါၿပီ၊ မၿပီးႏိုင္မစီးႏိုင္ အေတြးေတြ တစ္နံတစ္လ်ားနဲ႔ အရွည္ႀကီး ေတြးက်န္ရစ္ခဲ့တာက ကြ်န္ေတာ္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ကဗ်ာတစ္ပုိဒ္ဖတ္လိုက္ ေတြးလိုက္နဲ႔ေရွ႕ကိုေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေရာက္ႏိုင္ဘူး။ ကဗ်ာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္းက ႐ုပ္ရွင္ပေဒသာတဲ့ ေဖာ္ျပတဲ့ ခုႏွစ္က ၁၉၇၃ တဲ့၊ ကြၽန္ေတာ္ေတာင္ မေမြးေသးတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္း ၄၅ ႏွစ္ေလာက္ ၾကာခဲ့ၿပီ၊ အဲဒီေခတ္ကတည္း က ဆိုက္ကားသမားေတြဟာ အခုအခ်ိန္အထိပါပဲ။ ဘာမွ မေျပာင္းလဲေသးပါဘူး။ အေထြ ေထြအျပားျပား ဘ၀ေတြအထဲမွာ ဆိုက္ကားသမားလို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔ ဆင္းရဲသား အေျခခံ လူတန္းစားလို႔ လူတိုင္း သိၾကၿပီးသားပါပဲ။

တစ္ဆက္တည္း သတိရလိုက္မိတာက အခုအေခါက္ ဇနီးနဲ႔ ရန္ကုန္သြားေတာ့ တာေမြ ယုဇနပလာဇာ ေနာက္ေက်ာမွာ ရွိတဲ့ တည္းခိုခန္းေလးတစ္ခုမွာတည္းၿပီး ေအာင္မဂၤလာလမ္းထဲက အသိတစ္ေယာက္ဆီ သြားလည္ၾကတယ္။ အသြားတုန္းက ေနရာ အတိအက် မသိတာနဲ႔ ကားငွားသြားတယ္ ။ အျပန္မွာေတာ့ သိပ္လည္း မေ၀းတာမို႔ ေျခက်င္ ေလွ်ာက္ျပန္မယ္စိတ္ကူးေပမယ့္ ရပ္ထားတဲ့ ဆိုက္ကားႏွစ္စီး ေတြ႕တာနဲ႔ ဆိုက္ကားနဲ႔ပဲ ျပန္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္။ ဆိုက္ကားႏွစ္စီးမွာ တစ္စီးက လူငယ္၊ က်န္တစ္စီးက ၆၀ ေက်ာ္ အဖိုးတစ္ေယာက္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔က အဘိုးကိုပဲ ေရြးငွားလိုက္တယ္။ အဖိုးကို သနားလို႔ အားေပးခ်င္လို႔ ေရြးငွားလိုက္တာပါပဲ။ ခပ္ေျပေျပအတက္ေလးမွာ ကုန္းနင္းေနလို႔ ဆင္းေပးရမလားေျပာေတာ့ အဘိုးက မဆင္းနဲ႔ရတယ္။ ဒီလမ္းက ငါ ဆိုက္ကားနင္းလာတာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ ၾကာၿပီတဲ့။

March 1, 2018














Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.