ပိတ္ထားေသာ အခန္းမ်ား

Photo: Goodreads

(၁) ညဘက္ ညဘက္ အိပ္မေပ်ာ္ခင္ အိပ္ရာထက္က မ်က္ႏွာၾကက္အမိုးေပၚမွာ ပိတ္ထားတဲ့ အခန္းတစ္ခန္းရဲ႕ ပံုရိပ္ကို ကြၽန္ေတာ္ လွမ္းေတြ႕ေနရတတ္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ မ်က္လံုးေရွ႕မွာလည္း တစ္ခါတစ္ရံ အဲဒီအခန္းက ရွိေနေတြ႕ေနရလိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလံုးဟာ အတိတ္ဆိုတဲ့ အခန္းတစ္ခန္းကို ေရွ႕တည့္တည့္ ျပန္ေရာက္လာသလို ကိုယ္စီျပန္ေတြ႕ၾကရတတ္တယ္ မဟုတ္လား။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပန္ေတြ႕ရတဲ့ အခန္းေတြဟာ အရြယ္အစား မတူေပမယ့္ ေခတ္အလိုက္ လက္ရာပံုစံေတြေတာ့ တူေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕ေနရတဲ့ အခန္းအေၾကာင္းကို ေျပာမွာပါ။ ဒီလို အခန္းတစ္ခန္းရွိတယ္ဆိုတဲ့ ေရးဖြဲ႕မႈမ်ဳိးကိုလည္း အရင္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ တစ္ေနရာရာမွာ ၾကားဖူး ဖတ္ဖူးႏိုင္ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ အခု ေတြ႕ေနတတ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္အခန္းကေတာ့ အခုထက္ထိလည္း ေျခရာလက္ရာ မပ်က္ေသးတဲ့ အခန္းတစ္ခုလို ဒီအတိုင္း ပစ္ထားခဲ့တာလည္း ၾကာေနပံုရပါၿပီ။ ျပန္ဖြင့္မျပခ်င္တာနဲ႔ အေမွာင္အတိုင္း ပိတ္ထားေန ရသလိုပဲ တကယ့္ကို တင္းတင္းေစ့ေစ့ႀကီးကို ပိတ္ထားတာပါ။ အထဲကိုၾကည့္ရင္ ဘာမွျမင္ရမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ အဲဒီမွာ ဖုန္တက္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေန႔ရက္ေတြ အေကာင္းအတိုင္း ရွိေနလိမ့္ဦးမယ္လို႔လည္း ယူဆေနမိပါတယ္။ အေကာင္းအတိုင္း ရွိေနမယ္ဆိုတာကေတာ့ အရာမယြင္းတဲ့ အသိဥာဏ္မ်ဳိးေတြနဲ႔ အသစ္အတိုင္း ရွိေနေသးတဲ့ ဦးေႏွာက္ေတြက တဆတ္ဆတ္ခုန္ေနတဲ့ ေသြးေၾကာေလးေတြနဲ႔ လတ္ဆတ္ေနတုန္းျဖစ္မယ္လို႔ ဆိုလိုတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုယ္စီ မွတ္ဥာဏ္ထဲမွာ ဟာလာဟင္းလင္းနဲ႔ တခုတ္တရ မွတ္သားမိစရာဆိုလို႔ အဲဒီ ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္မႈ ဆိုတာပဲ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဘ၀သင္ခန္းစာမ်ားစြာနဲ႔ ေ၀းရာအရပ္က အဲဒီအတိတ္ဆိုတဲ့ အခန္းတစ္ခန္းဟာ ဒီအတိုင္းပဲ ၾကာရွည္စြာ ရွိေနခဲ့တာေပါ့။

အေစာပိုင္း ျပကြက္ေတြထဲမွာေတာ့ အတိတ္လို႔ဆိုတာနဲ႔ ခ်ိန္သားကိုက္ ေရာက္လာတတ္ေလ့ရွိတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ငယ္ဘ၀မ်ားပါပဲ။ ဘ၀မွာ အခ်ိန္ကိုက္ေရာက္လာတတ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခတ္ရဲ႕ျဖစ္တည္ခဲ့မႈထဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခပ္ငယ္ငယ္ အခ်ိန္တုန္းက ညဘက္ညဘက္ဆို အိမ္ေရွ႕မွာ ဓားတစ္လက္ကို ေဘးမွာခ်ၿပီး အေဖ ကင္းေစာင့္ေနရတဲ့ေန႔ေတြ ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ အခုျပန္ အမွတ္ရေနမိတယ္။ ပက္လက္ကုလားထိုင္တစ္လံုးေပၚ ညလံုးေပါက္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ အေဖ ထိုင္ခဲ့ရေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္လို႔ ကေလးမွတ္ဥာဏ္မွာ မထင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီလိုေန႔ေတြဟာ သိပ္ၿပီးစိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းခဲ့သလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကေလးေတြအတြက္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့တယ္လို႔ေတာင္ ထင္မွတ္ေနမိပါေသးတယ္။ ကမၻာေက်ာ္သြားေစတဲ့ အေရးအခင္းကာလမ်ားမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ေက်ာင္းေတာင္ မေနရေသးတဲ့အရြယ္ တကယ့္ ကေလးအရြယ္ေတြေပါ့။ မွတ္ဥာဏ္ထဲ တစ္စြန္းတစ္စ မွတ္မိေနတာေတြက လမ္းမေပၚ အလံေတြကိုင္လို႔ ‘ဒို႔အေရး ဒို႔အေရး’ ေအာ္သြားတဲ့ လူေတြကို အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ေပၚကေန ထိုင္ၾကည့္ရတာကို ကြၽန္ေတာ္ သေဘာက်ခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းေတြ ျပန္ဖြင့္လို႔ ေက်ာင္းစတက္ခြင့္လည္းရေရာ ေရွ႕ႏွစ္က ကြၽန္ေတာ့္ အစ္ကိုနဲ႔ တစ္တန္းတည္း ျပန္တက္ရၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔အခန္းမွာ လူေတြအမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္မိ သတိရေနမိပါေသးတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတန္းက က်န္တဲ့အတန္းေတြထက္ ေက်ာင္းသားႏွစ္ဆ ျဖစ္ေနတတ္တာကိုေလ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ နယ္ဘက္မွာက နည္းနည္းေတာ့ ထူးျခားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕နဲ႔ နည္းနည္းပဲ ေ၀းတဲ့ေနရာကို လူႀကီးေတြက အညိဳေရာင္နယ္ေျမလို႔ ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေသာင္းက်န္းသူလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွတ္ဥာဏ္မွာ ေပးသိထားခဲ့တဲ့ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေဒသဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕နဲ႔နီးၿပီး တစ္ခါတေလဆုိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ေပၚအထိ ေရာက္လာတတ္၊ ၿမိဳ႕ဟာ လက္နက္ကိုင္ေတြ ၀င္လာတတ္တဲ့ေနရာတစ္ခုေပါ့။ တစ္ခါတစ္ရံ ၿမိဳ႕ေပၚအထိ သူပုန္ဆိုတာေတြ ၀င္လာတတ္ၾကတယ္ ဆိုေပမယ့္ ၾကည့္ရတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ထဲကအတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေၾကာက္စရာေကာင္းေအာင္လည္း လုပ္မျပၾကပါဘူး။ ရိကၡာျပတ္လို႔ လာရွာတဲ့ပံုသာရၿပီး ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနတဲ့ သူတို႔မ်က္ႏွာေတြက တစ္ခါတေလ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကေလးမ်က္လံုးထဲမွာ သနားဖို႔ေတာင္ ေကာင္းေနပါေသးတယ္။ သူတို႔ နားမကပ္ႏိုင္ေအာင္ လက္နက္ျပ ေျခာက္လွန္႔႐ံုကလြဲရင္ ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲကလို စိတ္မထင္ရင္ မထင္သလို အလြယ္တကူ ဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္တယ္ ဆိုတာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ မရွိခဲ့ပါဘူး။

(၂) ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ၉၀ ေက်ာ္ ခုႏွစ္ေတြတုန္းကဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မ်က္လံုးထဲမွာ ဘာမွမျမင္ရဘူး။ ျမဴေတြ ကြယ္ေနသလို တိမ္ေတြ ဖံုးအုပ္ေနသလို ပိတ္ထားတဲ့အခန္းတစ္ခုလိုပါပဲ။ ငယ္ငယ္တုန္းက စာသင္ခန္းေတြထဲက ပ်င္းရိဖြယ္ေန႔ေတြမွာ လူက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေရာၿပီး ထိုင္ေနေပမယ့္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေ၀းကြာေနသလိုမ်ဳိး စိတ္ေတြပ်ံ႕လြင့္ေနတတ္ၾကသလိုမ်ဳိးပါပဲ။ အေ၀းတစ္ေနရာစီ ကိုယ္စီ ၾကည့္ေနၾကေပမယ့္ မ်က္လံုးေတြထဲ ဘာမွမျမင္ႏိုင္သလိုမ်ဳိးေပါ့။ အလံတိုင္ထိပ္က တလြင့္လြင့္ ခါေနတဲ့အလံဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မ်က္လံုးေတြကို ပိတ္ကာထားတယ္။ ဖတ္လက္စ ကာတြန္းစာအုပ္ထဲ ယုန္ကေလးမ်က္လံုးေရွ႕မွာ ဆင္ကိုယ္လံုးႀကီး ကြယ္ထားသလိုမ်ဳိး ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ေရွ႕ကိုဘာမွမျမင္ရဘူး။ ေရွ႕မွာ အရာရာကို ကြယ္ေနတဲ့ ပိတ္စႀကီးရွိေနတယ္။ အရာရာအားလံုး အတားအဆီးနဲ႔ အပိတ္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခတ္က ေရွ႕ကိုခ်ည္း မျမင္ရတာလားဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ေနာက္ကိုလည္း မျမင္ႏိုင္ၾကဘူး။ ေနာက္မွာလည္း ကြယ္ထားတဲ့ အရိပ္ႀကီးရွိေနခဲ့တာပဲ။ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ေနေရာင္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာမွကိုမျမင္ခဲ့ၾကရတာ။

ေက်ာင္းစာအုပ္ေတြထဲက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္သင္ေနရတဲ့ သီအိုရီေတြဟာ တစ္ဖက္သတ္ သိပ္ဆန္ခဲ့ပါတယ္။ စာသင္ခန္း တံခါးကလည္း တစ္ဖက္ပိတ္ႀကီး ျဖစ္ေနသလိုပဲ ေက်ာင္း၀င္းတံခါးကလည္း တစ္ဖက္ပိတ္ႀကီး။ ဖတ္ေနရတဲ့ စာအုပ္ေတြကလည္း စာမ်က္ႏွာေတြ လြတ္ေနတတ္တာပါပဲ။ ၾကည့္ေနရတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြကေတာ့ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈနဲ႔ ႏွလံုးသားေရးရာမွာပဲ တ၀ဲ၀ဲ လည္ေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မို႔ ရင္ခုန္တာပဲ တတ္ႏိုင္ေတာ့သလိုေပါ့။ ငယ္ငယ္က ေဆာ့ေနက် ကစားနည္းေတြထဲကလို ေရႊတံခါးႀကီး ဖြင့္ပါဦးလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿပိဳင္တူေအာ္ေနေပမယ့္ ေသာ့ပါလားဆိုတဲ့ ေနရာေရာက္လို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က လာေမးတဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာမွ ျပန္မေျဖတတ္ေတာ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္က လူငယ္ေတြ တစ္ေယာက္ဆီမွာမွ ေသာ့မရွိဘူး။ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေရွ႕ကတံခါးကို ျမင္ေနလ်က္နဲ႔ မဖြင့္တတ္ၾကဘူး။ အသိဥာဏ္ အပိတ္ႀကီးန႔ဲ အဲဒီတံခါးဟာ သိပ္က်ပ္တာပဲလို႔ ထင္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေန႔ရက္ေတြဟာ ေတာ္ေတာ္လည္း ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးႏိုင္ခဲ့တာပဲ။ အတိတ္ကိုလည္း အမွန္အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသိခဲ့ရသလို အနာဂတ္ကလည္း ေပ်ာက္ေနသလိုပံုမ်ဳိးပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ေက်ာင္းသားသဘာ၀ သင္ခန္းစာေတြ အလြတ္က်က္ေနၾကေပမယ့္ ၁၀ တန္းေအာင္ၿပီးရင္ ကိုယ္ဘာလုပ္ရမွန္း တကယ္မသိသလို တကယ္ေလွ်ာက္ရမယ့္ ဘ၀လမ္းမွာ ကိုယ္ဘာလုပ္ခ်င္မွန္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မသိဘူး။ ေျဖရမယ့္ စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ေကာင္းေအာင္သာ ႀကိဳးစားၿပီး စာကို အလြတ္ရေအာင္သာက်က္ က်န္တာ ငါ့တာ၀န္ထားဆိုတဲ့ စနစ္ႀကီးထဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ဘာမွစဥ္းစားခ်ိန္မရဘူး။ အမွတ္ေကာင္းဖို႔ ဆိုတာကလည္း သူမ်ားလုပ္တိုင္း ေလွ်ာက္လုပ္ေနမိသလို စာေတြ က်က္ေနတယ္ဆိုတာလည္း တျခားဘာမွမလုပ္တတ္လို႔ လုပ္ေနရသလို ျဖစ္ေနတာပါ။ စာေမးပြဲမွာ ခပ္လြယ္လြယ္ပဲ စာေတြ ကူးခ်ေနၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ စာေမးပြဲမွာ စာမ်က္ႏွာ ဘယ္ေလာက္ေရးခဲ့ႏိုင္တယ္ဆိုတာနဲ႔ စာေတြဘယ္ေလာက္ ကူးခ်ရဲခဲ့သလဲ ဆိုတာကို ပိုေျပာႏိုင္တဲ့ေကာင္က ဆရာပါပဲ။ ေက်ာင္းအိမ္သာမွာ စီးကရက္ ခိုးေသာက္တယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္တတ္လာတယ္။ ေနလယ္ ေန႔ခင္း လူႀကီးေတြအလစ္ ခိုးၾကည့္ရတဲ့ ဗီဒီယို႐ံု၀င္ေပါက္ကို စိတ္၀င္စားလာတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကာရာအိုေက ဆိုင္ေလးေတြမွာ ညဘက္ ညဘက္ ၁၀၀ ဖိုး ေလးပုဒ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခံစားခ်က္ေတြကို ဆြဲဖြင့္တယ္။ အားလံုး အေယာင္ေယာင္ အမွားမွားနဲ႔ ေယာင္နနေလးေတြ ျဖစ္လို႔ေနတယ္။

အရာရာကို စိတ္ကူးယဥ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ရည္ရြယ္ခ်က္ေပၚ အခိုင္အမာ ရပ္တည္ေနသလဲဆိုတာ မသဲကြဲေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ အကုန္ျဖစ္ခ်င္ေနၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလံုးဟာ ဂ်ဳိကာဖဲေတြလို ေဆးစက္က်ရာ အ႐ုပ္ထင္မလား ေလွ်ာက္လုပ္ရင္း ေဆးစက္ေတြ ေပလာတယ္။ လူသိပ္မလာတတ္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေထာင့္ စားပြဲမွာ စီးကရက္ ခိုးေသာက္ရင္း ေရေႏြး သံုး ေလးအိုးကုန္တဲ့အထိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ သိပ္မ်ားခဲ့တယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ဘာျဖစ္ခ်င္ေနမွန္း မသိၾကတာ။ ဘာလုပ္ခ်င္ခဲ့မွန္း မစဥ္းစားတတ္တာ။ ဘယ္လိုဘ၀မ်ဳိးကိုျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စိတ္ကူးယဥ္တတ္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီတုန္းက အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔ ပိုက္ဆံရွာသံုးႏိုင္တဲ့ေကာင္ဆို လူစြမ္းေကာင္းလို႔ကို ထင္ေနေတာ့တာပဲ။

(၃) ၁၀ တန္း စာေမးပြဲၿပီးတဲ့အထိလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိေသးဘူး။ အမ်ားေယာင္တိုင္း ေလွ်ာက္ေယာင္သလို သင္တန္းေတြမွန္သမွ် တက္လို႔။ သူမ်ားက ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာသမွ် လိုက္ယံုလို႔ အရာရာ စမ္းသပ္ေနရတာပဲ။ အကုန္လံုးကလည္း စမ္းသပ္ေနၾကရတဲ့ စိတ္ကူးထဲက ဓာတ္လံုးေတြလိုပဲ။ တန္ဖိုးႀကီးႀကီးေပးခဲ့ၿပီး ခ်ိန္ေရာက္မွ ေနာက္တစ္ဖို ျပန္ထိုးေနရတဲ့ ဓာတ္စာေတြလို ဘ၀ကို သုညကသာစရမယ္ ေျပာတတ္တ့ဲပစၥည္းမဲ့၀ါဒကို အားက်၊ တမင္ဟန္လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ကာလေတြပါပဲ။ ဇာတ္နာျပမွ ဘ၀ပီသတယ္လို႔ေျပာၿပီး မနက္ ေရခ်မယ့္ စက္ေလွ၀မ္းထဲမွာ တစ္ည အိပ္ျပတယ္။ မနက္ေရာက္ေတာ့ စက္ေလွက ေပးလိုက္တဲ့ ၾကက္သားဒံေပါက္ကို အရက္နဲ႔ ျမည္းလိုက္ၾကတယ္။ အခ်ိန္ရရင္ ကဗ်ာေရးတယ္။ မိုဃ္းေဇာ္ရဲ႕ေသတမ္းစာကို အားက်လို႔ ကိုယ့္အမည္ေနာက္မွာ စ်ာပနလို႔ ထည့္ေရးလိုက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဆဲတာခံရတယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ လူငယ္ေတြ ဆံပင္ရွည္သိပ္မထားၾကေတာ့ပါဘူး။ ဆူညံ ေပါက္ကြဲသံေတြကို တျခားနည္းနဲ႔ ေဖာက္ခြဲၾကတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မလြတ္လပ္ေအာင္ ၿငိမ္သက္ခဲ့ရလို႔လည္း အဲဒီမလြတ္လပ္မႈေတြကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ေနၾကတယ္။ ဘီယာကို ေရနဲ႔ေရာ ေသာက္ရမွာလား ေမးတဲ့ေကာင္ကို ငတံုးဆိုၿပီး ၀ိုင္းဟားၾကတယ္။

တကၠသိုလ္အားလံုးကို အစြန္အဖ်ား တစ္ေနရာစီ ခြဲျခားလိုက္တဲ့ အေစာပိုင္းႏွစ္ေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တကၠသိုလ္ စတက္ခဲ့ရတယ္။ ၾကားဖူးတဲ့ ပံုျပင္ေတြထဲကအတိုင္း မဟုတ္ဘဲ တကၠသိုလ္ဆိုတာႀကီးက ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ အိပ္မက္လိုပဲ။ ဘာမွဖမ္းဆုပ္လို႔ မမိေတာ့မယ့္ ျမဴေတြလိုပဲ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့မွ အားလံုးနဲ႔ ေ၀းသြားတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ဘယ္လိုမွ စိတ္သက္သာရာမရေစဘူး။ အားလံုးနဲ႔ ေ၀းသြားတယ္ဆိုတာ မိဘအိမ္နဲ႔ ေ၀းရာအရပ္ဆိုတာေလာက္ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ေ၀း၊ ကိုယ္၀ါသနာပါရာ နယ္ပယ္နဲ႔ေ၀း၊ အျမင္ က်ယ္စရာ ေလာကဆိုတာ ေက်ာင္းရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္က ေတာင္တန္းေတြလားလို႔ ေမးယူရတဲ့အထိ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိတ္ဆိတ္ေနၾကရတယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အသိပညာအျပင္ ေလာကအျမင္ကိုပါ ေလ့လာႏိုင္စရာ ဘာမွမရွိ ၊တိတ္ဆိတ္တဲ့ လြင္တီးေခါင္လိုေနရာမ်ဳိးမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး ေနာက္ဆံုးတစ္ေယာက္မက်န္ အရက္သမား ျဖစ္သြားၾကေတာ့တာပဲ။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ စိတ္မရွည္ၾကေတာ့ဘူး။ လူငယ္ဆိုေတာ့ လြင့္ေနတဲ့အလံလို တိုင္ထိပ္ကို လႊင့္ထားေပမယ့္ ေလတိုက္ရာအတိုင္း ခ်ည္ထားတ့ဲႀကိဳးမွာ မေပ်ာ္ၾကေတာ့ဘူး။ ခန္းနားတဲ့ အိပ္မက္ေတြဆိုတာလည္း မသိေတာ့ဘူး။ အဆိုးဆံုးက ေက်ာင္းၿပီးသြားေပမယ့္ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအတိုင္း အိပ္မက္ေတြကို အေသခံၿငိမ္ေနမလား။ ဘ၀ကို လက္ေတြ႕က်က် ၀င္ရေတာ့ မလားဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားလာေတာ့တယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ ေလာကထဲသြားဖို႔ အေတာင္ပံတစ္စံုဆိုတာ အရင္ေခတ္ကေတာ့ လုပ္ရဲတဲ့ သတၱိကို ေခၚတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဲဒီလိုပဲ ေတြးေနၾကေတာ့တယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ စိတ္မပါ လက္မပါနဲ႔ ေနၿပီး ဒါေတြဟာ ဘ၀အဆက္ဆက္ ျပဳခဲ့သမွ် အကုသိုလ္ေတြအစား ၀ဋ္လာခံေနရသလိုပဲ ထင္ရေတာ့တယ္။ ေပ်ာ္စရာဆိုတာကို အပ်က္ဓာတ္ထဲကသာ လိုက္ရွာေနရသလို မေကာင္းတာ လုပ္ေနရမွပဲ ေနေပ်ာ္ေတာ့တယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတက္ၿပီး မေပ်ာ္ဘူးဆိုတာ ေျပာရတဲ့ အင္မတန္ ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ေခတ္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘာမွ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့ၾကဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဲဒီအခန္းကို ျမန္ျမန္ပဲ ကုန္ဆံုးသြားခ်င္ၾကေတာ့တယ္။

ပိတ္ထားတဲ့တံခါးက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ကို ပြင့္လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ျမင္ျမင္ေနရတဲ့ အခန္းဆိုတာကလည္း အဲဒီအခန္းမ်ိဳးပါပဲ။ ေမွာက္မိုက္လို႔ ဘ၀ရဲ႕တန္ဖိုး အရွိဆံုးေန႔ရက္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပ်င္းရိစြာ ေက်ာ္ျဖတ္ေနခဲ့ရတာေပါ့။ အဲဒီပိတ္ထားတဲ့ အခန္းကိုပဲ အခုျပန္ျမင္ေနမိ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခ်ိန္မ်ားစြာ ကုန္လြန္ခဲ့ၾကရတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တကယ္မရွိဘူးလို႔ ထင္ထားတဲ့ ေသာ့တစ္ေခ်ာင္းခ်င္းစီဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လက္ထဲမွာပဲ ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တကယ္မသိဘူးေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ လက္ေတြထဲမွာ ေသာ့ေတြရွိေနၿပီး ေရႊတံခါးႀကီးကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွမပြင့္ခဲ့ဘူး။ အခုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔လက္ထဲက ေသာ့တံေတြက သံေခ်းေတြ တက္ေနခဲ့ပါၿပီ။